کد خبر: 349936
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ ۱۹:۴۲:۲۶
| |

یکصد هزار رأس دام سبک واکسینه شدند

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دشتی گفت: در شش ماهه نخست سال جاری بیش از 100 هزار رأس دام سبک بومی و عشایر واکسیناسیون شده‌اند .

یکصد هزار رأس دام سبک واکسینه شدند
کد خبر: 349936
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ ۱۹:۴۲:۲۶

اعتمادآنلاین| ‌ احمد ایزدی عصر امروز در شهرستان دشتی با تبریک هفته دامپزشکی، اظهار داشت: شهرستان دشتی واحد نمونه دامپزشکی در مقوله آموزش و بهره‌برداران در سطح استان انتخاب شده است و بیش از 50 کارگاه آموزشی و فرهنگی در سطح روستاها و شهرستان‌ها برگزار کرده‌ایم که مهمترین آنها مربوط به بیماری مشترک انسان با دام است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دشتی از صدور بیمه برای 400 رأس دام خبر داد و افزود: در شش ماهه نخست سال جاری بیش از 100 هزار رأس دام سبک بومی و عشایر واکسیناسیون شده‌اند.

وی ادامه داد: همچنبن 402 گواهی حمل مرغ زنده بالای 600 هزار قطعه از مرغ‌داری ها و 63 گواهی بچه ماهی با حدود بیش از 600 میلیون قطعه ماهی صادر شده است.

ایزدی با اشاره به صدور 66 فقره گواهی تخم‌مرغ شامل بیش از 187 تن، عنوان کرد: از ابتدای سال جال تا پایان شهریورماه 374 تن مرغ کشتار روز در سطح شهرستان توزیع شده است و 760 دام تحت نظارت دامپزشکی کشتار و 200 کیلوگرم معدوم شده است.

وی با اشاره به معدوم سازی 500 کیلوگرم مواد خام دامی غیرقابل مصرف، خاطرنشان کرد: دو هزار بازدید از مراکز عرضه در شهرستان دشتی انجام داده‌ایم و 43 پرونده تخلف بهداشتی به مراجع قضایی ارجاع داده شد که بیشترین پرونده مربوط به عرضه غیرمجاز مرغ زنده است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دشتی یادآور شد: تاکنون هیچ‌گونه بیماری خاص و تلفاتی تا امروز در سطح شهرستان در سایت‌های پرورش میگو مشاهده نشده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها