دبیر اجرایی کنگره بیماری‌های شایع طب کودکان:

علت 40 درصد مراجعه کودکان به کلینیک‌ها دردهای عضلانی است

دبیر اجرایی کنگره بیماری‌های شایع طب کودکان گفت: دردهای عضلانی اسکلتی در بین کودکان علت بیش از 40 درصد مراجعات کودکان به درمانگاه‌ها و کلینیک‌های ارتوپدی است.

علت 40 درصد مراجعه کودکان به کلینیک‌ها دردهای عضلانی است
کد خبر: 349371
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۶ ۱۴:۴۵:۱۹

اعتمادآنلاین| ‌ رضا شیاری، دبیر اجرایی کنگره اورژانس‌ها و بیماری‌های شایع طب کودکان در مراسم افتتاحیه این کنگره، اظهار کرد: دردهای عضلانی اسکلتی در بین کودکان خیلی شایع است؛ به طوری که آمارهای کشور ما و کشورهای منطقه نشان می‌دهد که علت بیش از 40 درصد مراجعات کودکان به درمانگاه‌ها و کلینیک‌های روماتولوژی و ارتوپدی، این قبیل دردها است.

این فوق تخصص روماتولوژی کودکان گفت: بررسی‌ها نشان داده است که حداقل 20 درصد کودکان در سنین مدرسه، یکبار دردهای عضلانی اسکلتی را تجربه می‌کنند.

شیاری با بیان اینکه شکایت از دردهای عضلانی اسکلتی در بین کودکان خیلی شایع است، افزود: والدین نباید نسبت به دردهای عضلانی اسکلتی کودک خود بی اهمیت باشند، چون می‌تواند با مشکلاتی برای کودک همراه باشد.

وی با بیان این مطلب که اکثر این دردهای عضلانی اسکلتی خوش خیم هستند و جای نگرانی نیست، گفت: آنچه مسلم است اینکه نباید به این قبیل دردهای کودکان بی اعتنا بود.

این فوق تخصص روماتولوژی کودکان ادامه داد: دردهای عضلانی اسکلتی که باعث شود کودک از خواب شبانه بیدار شود و یا اینکه این دردها اجازه ندهد کودک بخوابد، باید جدی گرفته شود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها