کد خبر: 349188
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۶ ۰۹:۵۵:۲۰
| |

604 نفر از سیل زدگان در 7 روز گذشته اسکان اضطراری داده شدند

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از اسکان اضطراری و موقت 604 نفر از سیل زدگان چهار استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، فارس و هرمزگان در هفت روز گذشته خبر داد.

604 نفر از سیل زدگان در 7 روز گذشته اسکان اضطراری داده شدند
کد خبر: 349188
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۶ ۰۹:۵۵:۲۰

اعتمادآنلاین| ‌ مرتضی سلیمی افزود: از روز نهم تا ساعت 5 صبح 16 مهر ماه، چهار استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، فارس و هرمزگان و 17 شهرستان خاش، سرباز، سیب و سوران، سراوان، فنوج، مهرستان، زیرکوه، داراب، شیراز، قیر و کارزین، فسا، خنج، لارستان، زرین دشت، بندرعباس، جاسک و میناب متاثر از سیل و آبگرفتگی بودند و امدادگران و نجاتگران هلال احمر در 39 شهر، روستا و مناطق عشایرنشین، به هزار و 270 نفر خدمات امدادی ارائه کردند.

وی با اشاره به اینکه در سیل و آبگرفتگی 7 روز گذشته، پنج نفر جان خود را از دست دادند، افزود: در این عملیات، 4 نفر به مراکز درمانی منتقل شدند، 604 نفر اسکان اضطراری یافته و 18 دستگاه خودرو نیز از مسیر سیلاب رهاسازی شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: در عملیات سیل و آبگرفتگی هفت روز گذشته، در مجموع 387 امدادگر و نجاتگر در قالب 96 تیم عملیاتی به متاثران از سیل امدادرسانی کردند. همچنین در این عملیات 92 دستگاه چادر، 394 تخته پتو، 150 تخته موکت، 87 ست شست‌ و شو، 863 قوطی انواع کنسروجات، 205 کیلوگرم قند و شکر، 225 کیلوگرم برنج، 199 بسته غذایی و 100 کیلوگرم حبوبات میان متاثران از سیل و آبگرفتگی توزیع شده است.

به گفته سلیمی، عملیات امدادرسانی به سیل زدگان و متاثرین از سیل و آبگرفتگی در 2 استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان ادامه دارد.

وی از عموم هموطنان خواست که در صورت قرار گرفتن در شرایط اضطراری، حوادث، سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت با شماره 112 به عنوان تنها شماره اضطراری ملی تماس بگیرند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها