کد خبر: 349025
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۵ ۱۵:۳۳:۵۶
| |

بیماری سل دوباره برمی‌گردد؟

سازمان بین‌المللی پزشکان بدون مرز از خطر بازگشت اپیدمی ویروس HIV و سل در نتیجه افزایش شکاف‌های بودجه‌ای خبر داد.

بیماری سل دوباره برمی‌گردد؟
کد خبر: 349025
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۵ ۱۵:۳۳:۵۶

اعتمادآنلاین| ‌ کارشناسان سازمان بین‌المللی پزشکان بدون مرز هشدار دادند: کشورهای سراسر جهان با خطر بازگشت اپیدمی ویروس HIV و سل به دلیل کاهش سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها مواجه هستند.

در این گزارش آمده‌ است: تغییر سریع در مدل‌های سرمایه‌گذاری روی بیماری سل و ویروس HIV یک دهه پیشرفت در مقابله با این دو بیماری را با خطر روبرو کرده‌ است. هر سال این دو بیماری به مرگ بیش از دو میلیون نفر منجر می‌شوند. همچنین در سال 2017 میلادی حدود 10 میلیون مورد جدید ابتلا به بیماری سل گزارش شده و سال قبل نیز 1.7 میلیون مورد جدید ابتلا به ویروس HIV ثبت شده‌ است.

به گفته کارشناسان این سازمان، تنها پنج کشور به اهداف مد نظر جهت کاهش 75 درصدی مرگ و میر ناشی از ویروس HIV تا سال 2020 دست پیدا کرده‌اند.

همزمان با انتقال بار مالی از اهداکنندگان بین‌المللی به کشورهای تحت تاثیر، سرمایه‌گذاری در حوزه پیشگیری، تشخیص و درمان رو به کاهش است. طبق اعلام سازمان بین‌المللی پزشکان بدون مرز این تغییر و تحول با سرعت بالا در حال رخ دادن است و کشورهای در حال توسعه برای جبراناین کمبود با مشکل روبرو هستند.

به گزارش روزنامه تلگراف، کارشناسان می‌گویند که در سال 2018 برای اولین بار در مدت یک دهه بودجه برنامه پیشگیری از ابتلا به ویروس HIV از منابع داخلی و بین‌المللی کاهش پیدا کرد و در کشورهایی با میزان درآمد پایین و متوسط افت حدودا یک میلیارد دلاری داشته‌ است. همچنین شکاف بودجه‌ای در برنامه پیشگیری از سل رو به افزایش است و اکنون به 3.5 میلیارد دلار رسیده‌ است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها