کد خبر: 348307
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۳ ۲۰:۳۱:۱۲
| |

سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت:

مجرمان بدانند که پایتخت مکان امنی برای آنها نخواهد بود

رئیس پلیس پایتخت گفت: در حوزه مبارزه با اراذل و اوباش طرحی به نام اقتدار داریم، مجرمان بدانند که پایتخت مکان امنی برای آنها نخواهد بود.

مجرمان بدانند که پایتخت مکان امنی برای آنها نخواهد بود
کد خبر: 348307
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۳ ۲۰:۳۱:۱۲

اعتمادآنلاین| سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت امشب در برنامه تهران 20 اظهار کرد: امسال نسبت به سال های قبل در اولین روز مهر ترافیک کمتری را داشتیم و حدودا در روزهای اول مهر افزایش 30 درصدی ترافیک را داشتیم و تلاش کردیم مردم این حجم اضافی ترافیک را مشاهده نکنند.

وی افزود: با حدود 40 نفر کاهش کشته در 6 ماهه اول سال نشان دهنده کاهش تصادفات منجر به فوت در پایتخت است.

سردار رحیمی ادامه داد: در حوزه برخورد با مجرمان و سارقان طرح های متعددی را با جدیت در مقابل مجرمان و سارقان به مرحله اجرا رساندیم و نتیجه آن کشف جرائم از 65 درصد به 70 درصد رسیده و در طول امسال 12 درصد افزایش سرقت داشتیم و در بحث وقوع جرایم در رتیه آخر در کشور هستیم و در وقع جرام سهم پایتخت در کشور 30 درصد است.

رئیس پلیس پایتخت بیان کرد: در حوزه مبارزه با اراذل و اوباش طرحی به نام اقتدار داریم، مجرمان بدانند که پایتخت مکان امنی برای آنها نخواهد بود.

وی تاکید کرد: خود را همراه و حامی متصدیان و کسبه و اصناف می دانیم ولی تخلف را در واحدهای صنفی بر نمی تابیم و با همکاری خوبی که اصناف با ما داریم مشکلاتمان کم شده است.

سردار رحیمی گفت: در حوزه مبارزه با مواد مخدر تا به امروز حدود 12 تن انواع موادمخدر در پایتخت کشف شده است و در حوزه کشفیات 23 درصد افزایش داشته ایم. وجود مناطق آلوده به مواد مخدر یا معتادان را به هیچ عنوان برنمی تابیم و فعالیت هایی را در مناطق های شوش و مولوی و هرندی داشتیم که آلوده بود و امروزه می بینید که این مناطق پاک شده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: این واقعیت است که فرایند بازپروی ما ایراد دارد، یک معتاد با 3 ماه بازپروری سالم نمی شود و باید این روند اصلاح شود، ما در تهران 15 تا 20 هزار معتاد متجاهر را در تهران داریم و فقط وظیفه ما در برابر آنها سم زدایی و بازپروری نیست و باید به فکر اشتغال آنها و مسائل دیگری از این قبیل باشیم.

وی ادامه داد: ما سال 98 را به عنوان سالی که تهران را از لوث معتاد متجاهر پاک کنیم، اعلام کردیم و از مردم هم در خواست داریم که در این زمینه کمک ما کنند و اگر جایی معتاد متجاهری میبینند با 110 تماس بگیرند و اطلاع دهند.

سردار رحیمی تصریح کرد: پلیس فتا یک پلیس نوپایی است که در این چند ساله اخیر برای مبارزه با جرایم در فضای مجازی گام های بلندی برداشته است، بسیاری از مجرمین به سمت فضای مجازی کوچ کردند در 6 ماهه امسال 130 درصد افزایش وقوع جرایم در فضای مجازی در پایتخت بوده است یعنی حدود 17 هزار و 684 مورد می شود و 218 درصد افزایش کشف و 130 درصد افزایش دستگیری مجرمین در فضای مجازی داریم.

رئیس پلیس پایتخت تصریح کرد: از تعداد پرونده های تشکیل شده در پلیس فتا 67 درصدشان جرائم مربوط به حوزه اقتصادی است، 17 درصد این جرائم اخلاقی است و 16 درصد اجتماعی است.

وی گفت: واحد رصد فضای مجازی پلیس آگاهی فعال، پلیس مبارزه با موادمخدر، پلیس امنیت و ... فعال شده و هرکدام از این ها در حوزه فعالیت پلیس های تخصصی فعالیت می کنند.

سردار رحیمی بیان کرد: تمام اقدامات پلیس در برخورد با جرائم مقتدرانه است و هچ سازمان و نهادی مثل پلیس در منظر و دید مردم نیست و وظیفه ما به عنوان فرمانده تاکید بر حمایت همه جانبه از همکارانمان است و ما به هیچ وجه از این مسیر کوتاه نمی اییم و با مجرمین برخورد مقتدرانه می کنیم چراکه این برخورد زمینه ساز امنیت و آرامش مردم است.

وی ادامه داد: افرادی که به پلیس بی احترامی کرده بودند دستگیر شدند و دستگاه قضایی هم احکام خوبی برای آنها صادر کرد.

فرمانده انتظامی پایتخت گفت: افرادی که از داخل کشور با بیگانگان و ضدانقلاب همکاری می کنند مجرم هستند و پلیس با آنها برخورد می کند.

سردار رحیمی گفت: ما پرسه زنی ها را به چند دسته تقسیم کردیم، یکی اطراف مدارس است و یکی برای افرادی که به اصطلاح دور دور می کنند و یکی هم پرسه زنی های شبانه و در زمینه دور دور ها همیشه است و با جدیت انجام میشود چراکه هستند افرادی که با ماشین های گران قیمت و لوکس برای مردم با ترددهای بی موقعشان ایجاد مزاحمت می کنند.

وی بیان کرد: برخی از رستوران ها که تا پاسی از شب برخلاف مقررات باز هستند با آنها برخورد کردند و آنها را پلمب کردیم چراکه باید امنیت شهر باید تامین شود، روزی 30 هزار تماس از طریق 110 گرفته میشود که بالغ بر 10 تا 13 هزار آنها عملیاتی می شود که 95 درصد این تماس ها تا ساعت 11 شب است حالا اگر زیست شبانه هم بخواهد اتفاق بیفتد این آمار بالاتر می رود و تامین امنیت با مشکل مواجه می شود.

رئیس پلیس پایتخت خاطرنشان کرد: برخورد ما با متخلفان اصلا فرق نمی کند، روز گذشته ما یک ورزشکار را گرفتیم که تخلفی را انجام داده و هنوز هم در بازداشت است و برایمان فرقی نمی کند متخلف فرد عادی باشد یا سلبریتی و ورزشکار و غیره.

فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد:حدود 36 پرونده کلان فساد اقتصادی را نیروی انتظامی رسیدگی کرده است و بخش اعظم دادگاه های مفاسد اقتصادی که برگزار می شود بیش از 28 درصد دستگیری ها با پلیس بوده است.

وی گفت: ما همزمان که به کوچکترین سارق توجه می کنیم و زمانی که معتادان متجاهر را جمع آوری میکنیم و امنیت عمومی را برقرار میکنیم با جرایم سنگین و کلان هم برخورد میکنیم، نگاه ما یک نگاه همه جانبه و کلان است.

سردار رحیمی بیان کرد: واقعیت این است که ما تلاش میکنیم تا خودروسازان خودروهای ایمنی تولید کنند، ولی وقتی مجوز های دیگر گرفته می شود پلیس هم مجبور به پلاک کردن آن خودرو می شود، یعنی مجوز محیط زیست و وزارت صمت و غیره را دارد و پلیس در عمل انجام شده قرار می گیرد!

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها