کد خبر: 347954
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۳ ۰۸:۴۹:۵۴
| |

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران:

عمل به قوانین محیط‌زیست باعث احیای محیط‌زیست خواهد شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران، گفت: تا زمانی که دغدغه‌های مالی، معشیتی و تجهیزات لازم محیط‌بانان مرتفع نشود، نمی‌توان انتظار داشت کار حفاظت از عرصه‌های طبیعی، درست انجام شود.

عمل به قوانین محیط‌زیست باعث احیای محیط‌زیست خواهد شد
کد خبر: 347954
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۳ ۰۸:۴۹:۵۴

اعتمادآنلاین| ‌ سعید محمودی، در بازدید از پارک ملی لار، افزود: پارک ملی لار از جمله مناطق دارای توان اکولوژیکی بالاست که از حساسیت فوق العاده ای در بحث حفاظت برخوردار بوده و وجود دریاچه سدلار، ماهی قزل آلای خال قرمز و گونه های گیاهی و جانوری آن دلیل این امر است.

وی با اشاره به اینکه این بازدید نخستین برنامه بازدید او از مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان تهران است، اظهار داشت: پارک ملی لار یکی از سه پارک ملی استان تهران است که باید برنامه های حفاظتی ویژه ای داشته باشد.

محمودی گفت: این برنامه باید شامل مجموعه اقداماتی در راستای مقابله با کلیه تهدیدات علیه عوامل مختلف بوم شناختی ، توپوگرافی ، پوشش گیاهی و جانوری ، آب و خاک ودیگر موضوعات مرتبط باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در ادامه افزود: برای برخورد با تخلفات، بویژه تخلفات شکار و صید در استان تهران برنامه های جدی داریم و قطعا برای متخلفان این حوزه بالاترین مجازات قانونی را دنبال خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه مقابله با هرگونه زمین خواری و پیشگیری از هرگونه تعرض به عرصه های محیط زیست استان تهران جزو الویت کاری خواهد بود، تصریح کرد: تبیین جایگاه محیط زیست و عمل دقیق به قوانین محیط زیستی در کنار آموزش های عمومی این حوزه در پایتخت ضروریست و باعث احیاء محیط زیست خواهد شد.

محمودی همچنین در دیدار صمیمانه با محیط بانان پارک ملی لار با تأکید بر اینکه تأمین رفاه و معشیت کارکنان بوِیژه محیط بانان اهمیت بسزایی دارد بیان داشت: محیط بانی از جمله مشاغل حساس، پر مسئولیت و خطرناک است که افراد عاشق، دلسوز و فداکار را در این حوزه طلب می کند.

وی با تشریح این موضوع که این قشر همواره در ماموریت های خود با انواع و اقسام خطرات مواجه می شوند گفت: تا زمانی که دغدغه های مالی، معشیتی و امکانات کاری و تامین تجهیزات لازم محیط بانان مرتفع نشود، نمی توان انتظار داشت که کار حفاظت از عرصه های طبیعی بطور کامل و درست انجام شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در ادامه افزود: ما باید تمامی دغدغه هایی که یک محیط بان دارد آن هم در شرایطی که بیشتراوقات از خانواده های خود دور هستند، رفع و رجوع کنیم.

وی از بازدید خود از مناطق تحت مدیریت و دیدار چهره به چهره با محیط بانان استان تهران از جمله مهمترین برنامه های خود یاد کرد و در پایان اظهار داشت: برای حفاظت از محیط زیست استان تهران و صیانت از عرصه های ملی از همه توان و ظرفیت ها بخصوص شهروندان، تشکل های محیط زیستی و و همیاران محیط زیست استفاده خواهیم کرد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها