کد خبر: 347254
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۰ ۱۳:۱۰:۲۳
| |

رئیس پلیس پایتخت:

67د درصد جرایم صورت گرفته در فضای مجازی اقتصادی است.

رئیس پلیس پایتخت گفت: 67 درصد از جرایمی که فضای مجازی رخ می دهد، اقتصادی است، 17 درصد اخلاقی و 16 درصد جرایم مربوط به حوزه اجتماعی است.

67د درصد جرایم صورت گرفته در فضای مجازی اقتصادی است.
کد خبر: 347254
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۰ ۱۳:۱۰:۲۳

اعتمادآنلاین| ‌ سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت ظهر امروز در نشست خبری در تشریح عملکرد 6 ماهه پلیس پایتخت اظهار کرد: هفته ناجا از 11 مهرماه آغاز می شود و تا 17 ادامه دارد این روز را به سبزپوشان ناجا و خبرنگاران انتظامی تبریک می‌گویم، خبرنگاران زبان گویای پلیس هستند و فعالیت‌های ما را به مردم انتقال می‌دهند و جا دارد این هفته را به خبرنگاران هم تبریک بگوییم.

وی افزود: تصمیم داریم برای سال جدید ناجا که از هفدهم مهر آغاز می‌شود، تلاشمان را از نقطه صفر مرزی تا کوچه ها بیشتر کنیم و امنیت را برای مردم به ارمغان بیاریم.

سردار رحیمی با اشاره به ارائه عملکرد شش ماهه فاتب ادامه داد: در حوزه فضای مجازی متاسفانه روند رو به رشد جرایم را داریم و این مهم البته دست ما نیست و به دلیل بی توجهی از سوی برخی نهادها است که مجرمین سوءاستفاده کرده و به فضای مجازی مهاجرت کرده اند.

رئیس پلیس پایتخت تاکید کرد: سال گذشته 7 هزار و 666 مورد وقوع جرم داشتیم که امسال 17 هزار و 684 مورد وقوع جرم را شاهد بودیم که در مجموع 10 هزار و 22 مورد می شود یعنی 130 درصد افزایش کشف وقوع جرم را داشته ایم.

وی گفت: سال گذشته 903 نفر دستگیر شدند و امسال 2 هزار و 75 نفر که در مجموع هزار و 172 نفر افزایش داشته ایم.

وی گفت: 120 درصد افزایش وقوع جرایم و 218 درصد افزایش کشف جرایم و 120 درصد دستگیری مجرمین در فضای مجازی افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: 67 درصد از جرایمی که فضای مجازی رخ می دهد، اقتصادی است، 17 درصد اخلاقی و 16 درصد جرایم مربوط به حوزه اجتماعی است.

سردار رحیمی ادامه داد: طرح‌های پلیس که امسال انجام شده است سبب شده تا در افزایش وقوع پایتخت رتبه سوم در کشور را داشته باشد و 10 افزایش کشف نسبت به سال گذشته داشته باشیم.

سردار رحیمی افزود: در حوزه سرقت مغازه 17 درصد کاهش، در حوزه سرقت اتومبیل 8 درصد کاهش، در حوزه سرقت موتور سیکلت 13 درصد کاهش، در حوزه کیف قاپی و موبایل قاپی دو درصد کاهش و در مجموع در حوزه سرقت های مهم 6 درصد و سرقت به عنف 4 درصد و سرقت تحت پوشش (مامور نما) 5 درصد کاهش داشته ایم.

رئیس پلیس پایتخت تصریح کرد: اقدامات شرورانه مثل چاقوکشی، عربده کشی و ... در شش ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 71 درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: در حوزه مبارزه با مواد مخدر در شش ماهه نخست امسال 11 تن و 790 کیلو مواد مخدر کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 4 درصد افزایش داشته ایم.

فرماندهی انتظامی پایتخت گفت: در حوزه سوخت قاچاق 500 هزار لیتر سوخت که بیشتر آن گازوئیل بوده در شش ماهه نخست سال کشف شده که در مجموع 150 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

سردار رحیمی با اشاره به توضیحات ارائه عملکرد پلیس راهور فاتب در تصادفات مربوط به راهور تهران بزرگ گفت: تصادفات فوتی 26 درصد، تصادفات مصدومی و مجروحی 28 درصد و در مجموع 22 درصد کاهش داشته ایم.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها