کد خبر: 344820
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۳ ۱۶:۳۰:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از آخرین جزئیات حادثه قطار؛

خروج قطار زاهدان - تهران از ریل/ 35 نفر مصدوم و 3 نفر کشته شدند/ روابط عمومی شرکت راه آهن: تعداد مجروحان بیشتر نخواهد شد/ مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان: 4 تیم امدادی به منطقه اعزام شدند

مدیرکل روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: 40 مسافر قطار زاهدان - تهران در اثر خارج شدن قطار از ریل مجروح شدند.

خروج قطار زاهدان - تهران از ریل/ 35 نفر مصدوم و 3 نفر کشته شدند/ روابط عمومی شرکت راه آهن: تعداد مجروحان بیشتر نخواهد شد/ مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان: 4 تیم امدادی به منطقه اعزام شدند
کد خبر: 344820
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۳ ۱۶:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ جوادسالارزهی اظهار داشت: قطار زاهدان - تهران دقایقی قبل در منطقه «شورو» زاهدان در اثر گرفتگی ریل با ماسه بادی از راه آهن خارج و یکی از واگن‌های آن واژگون شد.

وی ادامه داد: متاسفانه در این حادثه 40 نفر از مسافران قطار مجروح شدند.

عددی که البته به مرور و با اظهارنظرات مسوولان تغییر کرد.

مدیرکل روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: نیروهای امدادی بلافاصله پس از وقوع این حادثه به منطقه اعزام شدند.

وی تصریح کرد: مجروحان این حادثه در حال مداوا و انتقال به مراکز درمانی زاهدان هستند.

متاسفانه سه نفر هم در این سانحه فوت شدند.

منطقه شورو در مسیر بادهای شدید و ماسه بادی قرار دارد که هرازگاهی سبب خارج شدن قطار از روی ریل می‌شود.

روابط عمومی شرکت راه آهن: تعداد مجروحان بیشتر نخواهد شد

به گفته صادق سکری، مدیرکل روابط عمومی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، این سانحه تاکنون 35 مصدوم و 3 کشته برجای گذاشته است.

او اظهار کرد: قطار مسافری ساعت 14:50 از ایستگاه زاهدان حرکت می کند و در ساعت 16 در یکصد کیلومتری زاهدان در ورودی ایستگاه شرو دچار سانحه شده و چند واگن از خط خارج می‌شوند.

مدیرکل روابط عمومی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، این خبر را که همه واگن ها از خط خارج شده‌اند را تایید نکرد و افزود: تا کنون حدود 35 نفر از هموطنان مصدوم شده و 4 نفر هم جان خود را از دست داده‌اند.

البته برخی منابع غیر رسمی تعداد جان‌باختگان این حادثه رابیشتر اعلام کرده‌اند و تعداد مصدومان را نیز بیشتر تخمین زده اند اما سکری، آن را تایید نکرد و گفت: علت حادثه هنوز مشخص نیست و کمیسیون عالی سوانح را به محل اعزام کرده‌ایم و به محض مشخص شدن، نتایج را اعلام خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: آخرین تعداد مصدومان و جانباختگان که از سوی اورژانس اعلام شده است و بیشتر نخواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان: 4 تیم امدادی به منطقه اعزام شدند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: چهار تیم امداد و نجات هلال احمر این استان برای امدادرسانی به مصدومان حادثه قطار زاهدان - تهران به منطقه اعزام شدند.

رسول راشکی اظهار داشت: بلافاصله پس از این حادثه چهار تیم امداد و نجات و یک چرخ بال هلال احمر به منطقه شورو اعزام شدند.


وی ادامه داد: نیروهای امدادی هلال احمر تمام تلاش خود را برای انتقال سریع مصدومان این حادثه به مراکز درمانی زاهدان بکار خواهند گرفت.

به گفته مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان حادثه خروج قطار زاهدان - تهران از ریل 3 کشته و 35 مجروح برجا گذاشت.

عبدالرحمن شهنوازی اظهار داشت: این حادثه ساعت 16 و 20 دقیقه عصر امروز در مسیر ریلی زاهدان - تهران ایستگاه شورو محدوده نصرت آباد زاهدان روی داد.


وی ادامه داد: علت بروز این حادثه در دست بررسی است.

عملیات امدادرسانی به مصدومان تمام شد

در حال حاضر ماموران اداره کل راه آهن جنوب شرق در محل حادثه در حال جمع آوری واگن‌های سانحه دیده هستند تا عملیات بازگشایی محور ریلی زاهدان - تهران آغاز شود.


قطار مسافری زاهدان - تهران به شماره 725 در منطقه شورو زاهدان ساعت 16 امروز ( چهارشنبه) از خط خارج شد که طبق اطلاعات دریافتی از اورژانس کشور، متاسفانه 35 نفر از مسافران این قطار مصدوم و 4 نفر از هموطنان ما نیز در این حادثه، جان خود را از دست دادند.


علت بروزاین حادثه توسط کمیسیون رسیدگی به سوانح منطقه زاهدان و کمیسیون عالی سوانح راه آهن در دست بررسی است که متعاقبا در این خصوص اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیر کل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان از انتقال 4 نفر از اجساد حادثه قطار زاهدان- تهران خبر داد.

انتقال 4 نفر از اجساد به پزشکی قانونی

رضا عبدی امروز در زاهدان اظهار کرد: 4 نفر از اجساد جان باختگان حادثه خروج قطار مسافربری زاهدان- تهران به پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان منتقل شد.

گفتنی است:این حادثه مقارن ساعت16:20 عصر امروز در فاصله 100 کیلومتری از مسیر زاهدان و فاصله 2 کیلومتری ایستگاه شورو برای قطار مسافربری زاهدان به تهران حادث شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها