کد خبر: 344762
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۵ ۱۰:۱۵:۰۰
| |

فرهاد تجری، عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

هیچ خلاء قانونی‌ای برای برخورد با اسیدپاشی نداریم/ نیازی به تصویب طرح تشدید مجازات اسیدپاشی نیست/ تشدید مجازات اسیدپاشی حتماً بازدارنده نخواهد بود

فرهاد تجری، نماینده مجلس، گفت: تشدید مجازات حتماً باعث کاهش جرم نمی‌شود، بنابراین هر افزایش مجازاتی منجر به کاهش آن جرم نمی‌شود. ضمن اینکه در قانون تشدید مجازات اسیدپاشی شاهد افزایش مجازات نیستیم، بلکه این قانون، قانونی است بر قوانین دیگر و ضرورتی ندارد.

هیچ خلاء قانونی‌ای برای برخورد با اسیدپاشی نداریم/ نیازی به تصویب طرح تشدید مجازات اسیدپاشی نیست/ تشدید مجازات اسیدپاشی حتماً بازدارنده نخواهد بود
کد خبر: 344762
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۵ ۱۰:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| فرهاد تجری، نماینده قصر شیرین و عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین، با اشاره به طرح تشدید مجازات اسیدپاشی، گفت: به نظر می‌رسد گاهی اوقات در موضوعات‌مان دچار افراط و تفریط می‌شویم. به اندازه کافی هم در مورد میزان خسارت وارده و هم خساراتی که به اعضاء و جوارح افراد وارد می‌شود، قانون داریم.

او ادامه داد: همچنین قانون خاص در مورد اسیدپاشی داریم، بنابراین هیچ خلاء قانونی‌ای وجود ندارد که به دنبال قانون جدید باشیم و قانون به قانون‌های دیگر اضافه کنیم. بنابراین به نظر من ضرورتی ندارد که قانون جدید تصویب کنیم و نهادها برای برخورد با اسیدپاشی ابزار قانونی لازم را در اختیار دارند.

این نماینده مجلس در پاسخ به این پرسش که «اگر قانون کافی است، پس چرا همچنان شاهد اسیدپاشی هستیم» توضیح داد: گاهی اوقات یک جرم فراوانی ندارد و یک فرد مرتکب جنایتی می‌شود. اما تشدید مجازات در همه جا نمی‌تواند بازدارنده باشد. در حال حاضر هم همه می‌دانند مجازات اسیدپاشی سنگین است ولی مرتکب آن می‌شوند؛ برای مثال مجازات قتل مگر قصاص نیست؟ پس چرا عده‌ای مرتکب آن می‌شوند؟ فراوانی اسید پاشی را با فراوانی قتل مقایسه کنید و ببینید کدام بیشتر است.

تجری ادامه داد: تشدید مجازات حتماً باعث کاهش جرم نمی‌شود. بنابراین هر افزایش مجازاتی منجر به کاهش آن جرم نمی‌شود. ضمن اینکه در قانون تشدید مجازات اسیدپاشی شاهد افزایش مجازات نیستیم، بلکه این قانون، قانونی است بر قوانین دیگر و ضرورتی ندارد.

او در پایان گفت: ما بحث تنقیح قوانین را داریم و اگر یک قانون خوب باشد، تصویب آن ایرادی ندارد اما اضافه کردن یک قانون به قوانین قبلی نمی‌تواند نتیجه خوبی در پی داشته باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها