مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست:

قصد ساخت باغ‌وحش در پایتخت را نداریم

مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه سازمان حفاظت محیط زیست به دنبال ایجاد باغ وحش نیست،گفت: مرکز قرنطینه و بازپروری پردیسان در حال ساماندهی است.

قصد ساخت باغ‌وحش در پایتخت را نداریم
کد خبر: 344362
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۲ ۱۴:۳۳:۰۷

اعتمادآنلاین| ‌ شهاب‌الدین منتظمی، مدیر کل دفتر مدیر کل حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: در حال ساماندهی گونه‌های نگهداری شده در مرکز قرنطینه و بازپروری پارک پردیسان هستیم و این کار به‌زودی به پایان می‌رسد.

مدیر کل دفتر مدیر کل حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست درباره هدف ایجاد این مرکز اظهارکرد: هدف از ایجاد این مرکز درمان و تیمار گونه‌هایی است که به هر دلیلی دچار آسیب شده‌اند و امکان بازگشت به طبیعت را ندارند.

وی تصریح کرد: گونه‌های وحشی منتقل شده به این مرکز درمان شده‌اند. درصورتی که واجد شرایط رهاسازی باشند به زیستگاه‌های اصلی منتقل و رهاسازی می‌شوند. چنانچه این امکان مهیا نشود و قابلیت برگشت به زیستگاه را نداشته باشند در اختیار مراکز نگهداری از حیات وحش و یا باغ وحش‌هایی که تحت نظارت سازمان هستند، قرار می‌گیرند.

منتظمی در خصوص برخی از شایعات مطرح شده مبنی بر انتقال گونه‌ها به مراکز نگهداری گفت: کاملاً مخالف انتقال گونه از شرایط زیستگاه‌های طبیعی به مراکز نگهداری هستیم و چنین مجوزی صادر نخواهیم کرد و تلاش می‌کنیم این ساماندهی از جابجایی بین مراکز نگهداری یا گونه‌های غیرقابل رهاسازی از پردیسان تامین شوند. هرسال تعداد زیادی گونه آسیب دیده وارد این مرکز می‌شود و در نهایت یا درمان می‌شوند یا در اختیار مراکز مجاز نگهداری از حیات وحش قرار می گیرند.

وی به تلفات این مرکز هم اشاره و اظهارکرد: متاسفانه بخشی از گونه‌های وارد شده به این مرکز به علت شدت جراحات تلف می‌شوند.

مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش در پایان تاکید کرد: تمام گونه‌های حیات وحش نگهداری شده در باغ‌های وحش، مراکز نگهداری و مراکز تکثیر و پرورش حیات وحش به‌طور مستمر از سوی همکاران در ادارت کل استان‌ها مورد بازدید ارزیابی و نظارت قرار می گیرند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها