کد خبر: 344320
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۲ ۱۳:۲۴:۲۱
| |

کلاهبرداران 800میلیونی سایت اینترنتی دستگیر شدند

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری زوج کلاهبرداری که از مالباختگان 800 میلیون ریال کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.

کلاهبرداران 800میلیونی سایت اینترنتی دستگیر شدند
کد خبر: 344320
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۲ ۱۳:۲۴:۲۱

اعتمادآنلاین| ‌ علی عزیز خانی درباره دستگیری این دو نفر اظهار کرد: طی روزهای گذشته پرونده‌ای برای بررسی‌های تخصصی از دادسرا به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران ارجاع داده شد. مردی که شاکی این پرونده بود نیز با حضور در پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت درباره جزئیات پرونده گفت که قصد داشته از طریق سایت‌های فروش اینترنتی مقداری طلا را به فروش برساند بنابراین در یک سایت اینترنتی آگهی مورد نظرش را درج کرده است تا اینکه مدتی پس از آن خانمی با او تماس گرفته و اظهار کرده که می‌خواهد طلاجات را خریداری کند؛ در ادامه نیز قرار شده که این خانم مبلغ طلاها را به حسابی واریز کند و سپس آن‌ آقا طلاها را از طریق پیک ارسال کند.

وی درباره دیگر اظهارات شاکی گفت:‌ شاکی در دیگر اظهارات خود مدعی شد که پس از مدتی همان خانم تماس گرفته و اظهار کرده که مبلغ طلاها را واریز کرده است. او تصویر قبض واریزی را به گوشی فروشنده ارسال کرده و پس از مدت زمان کمی پیک به در خانه شاکی مراجعه می‌کند و طلاها را تحویل می‌گیرد، اما این آقا به بانک مراجعه می‌کند اما متوجه می‌شود که مبلغی به حسابش واریز نشده است.

سرهنگ عزیز خانی با بیان اینکه در ادامه پرونده مشابه دیگری به این پایگاه ارجاع شد، گفت: در تحقیقات پلیسی مشخص شد که متهمان هر دو پرونده یکسان هستند، بنابراین برای جلوگیری از ایجاد خسارت بیشتر تیمی از کارآگاهان تخصصی مسئولیت پرونده را بر عهده گرفتند.


وی ادامه داد: در پایش‌های اطلاعاتی به دست آمده مشخص شد شماره تلفن همراه فردی که با مال باختگان تماس گرفته متعلق به یکی از اتباع خارجی است، بنابراین تحقیقات پلیسی وارد گام بعدی شد و کارآگاهان متوجه شدند که خط تلفن همراه در اختیار خانمی در منطقه تهرانپارس است. مخفیگاه متهم در منطقه تهرانپارس شناسایی و به دنبال آن دستور دستگیری متهم و بازرسی از مخفیگاه وی اخذ شد.


وی با بیان اینکه متهم پرونده با هماهنگی مقام قضائی دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد، گفت: متهم در ابتدا منکر هرگونه جرم ارتکابی بود اما با کشف تصویر قبض واریزی جعلی در گوشی همراهش به جرم خود اعتراف کرد و مدعی شد که با همکاری همسرش طعمه‌های خود را در سایت‌های فروش شناسایی می کردند و پس از معامله صوری، قبض واریزی جعلی به گوشی همراه مال باختگان ارسال و بدین ترتیب کلاهبرداری می کردند.


سرهنگ عزیز خانی در پایان با بیان اینکه متهم دیگر پرونده نیز در عملیات پلیسی دستگیر و تحت تحقیقات پلیسی قرار گرفت، ادامه داد: تا کنون 12 تن از مال باختگان شناسایی شده‌اند. همچنین ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده 800 میلیون ریال برآورد شده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها