کد خبر: 342354
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۷ ۱۲:۱۶:۰۱
| |

تسهیلات اشتغال و مسکن به خانواده زندانیان تعلق می‌گیرد

صندوق کارآفرینی امید با انجمن حمایت زندانیان تفاهم‌نامه‌ای برای پرداخت مجموع 40 میلیارد تومان تسهیلات در بخش اشتغال و مسکن امضا کردند.

تسهیلات اشتغال و مسکن به خانواده زندانیان تعلق می‌گیرد
کد خبر: 342354
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۷ ۱۲:۱۶:۰۱

اعتمادآنلاین| ‌ اصغر نوراله زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در مراسم امضای این تفاهمنامه که امروز (چهارشنبه) در محل این صندوق انجام شد، گفت: موضوع این تفاهم‌نامه درباره افتتاح حساب سپرده‌گذاری و انتقال بخشی از منابع مالی انجمن حمایت زندانیان در صندوق کارآفرینی امید برای اعطای تسهیلات قرض الحسنه اشتغال و مسکن است.

وی افزود: افراد از سوی انجمن حمایت زندانیان معرفی می‌شود و سقف اعطای تسهیلات ضروری و مسکن مبلغ 15 میلیون تومان و در حوزه اشتغال بسته به نوع طرح، میزان سهم آورده و طرح توجیهی ارائه شده حداکثر تا سقف 50 میلیون تومان است.

مدیرعامل صندوق درخصوص بازپرداخت تسهیلات، گفت: بازپرداخت تسهیلات ضروری و مسکن 36 ماهه است و حداکثر دوره تنفس نیز دو ماه است و در حوزه اشتغال تا سقف 20 میلیون تومان 36 ماه و بیش از 20 میلیون ریال (تا سقف 50 میلیون تومان) 48 ماهه با احتساب حداکثر چهار ماه دوره تنفس خواهد بود.

نوراله زاده نرخ کارمزد تسهیلات قرض الحسنه را همان نرخ بانک مرکزی چهار درصد در سال عنوان کرد. همچنین مدت این تفاهمنامه 60 ماه است اما هر سال تمدید می‌شود.

وی درباره ضمانت تسهیلات گفت: ضمانت پرداخت تسهیلات در صندوق کارآفرینی امید تسهیل شده اما تلاش می‌کنیم برای خانواده زندانیان نسبت به دیگر متقاضیان شرایط راحت‌تری فراهم شود.

«جابر باقری»، رئیس انجمن حمایت زندانیان نیز اظهارداشت: سازمان زندانیان مسئولیت نگهداری زندانیان را برعهده دارد و سرانه خاصی برای اسکان و تغذیه و موارد دیگر پیش‌بینی کرده است.

وی افزود: با وجود اینکه هنرمندان، ورزشکاران و شخصیت‌های ملی از خانواده‌های آسیب دیده حمایت می‌کنند اما خانواده زندانیان در شرایط سختی گذران زندگی می‌کنند و نیازمند کمک هستند که امضای این تفاهم کمک بزرگی به آنها می‌کند.

رئیس انجمن حمایت از زندانیان اظهارداشت: وقتی یک فرد راهی زندان می‌شود سایر اعضای خانواده رها می‌شود و متولی خاصی برای حمایت از آنها نیست.

وی ادامه داد: برای حمایت از این خانواده‌ها تفاهم‌نامه دیگری با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امضا کردیم تا برای 100 نفر از خانواده‌ زندانیان تسهیل‌گری انجام شود و حرفه‌آموزی داشته باشند، مشغول کار شوند و از آمار مستمری بگیران کمیته امداد امام خمینی (ره) خارج شوند.

در ادامه مراسم دو طرف توافق کردند شرایطی فراهم شود تا زندانیانی که به دلیل مبالغ کم بدهکاری در محکومیت هستند حمایت شود و زمینه آزادی آنها فراهم شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها