کد خبر: 340689
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۳ ۱۳:۲۷:۰۰
| |

وزیر بهداشت اندونزی:

اندونزی تمایل دارد در حوزه دارویی با ایران همکاری کند

وزیر بهداشت اندونزی اظهار داشت: کشور اندونزی تمایل دارد در حوزه‌های دارویی و سلول‌های بنیادی با کشور ایران همکاری کند.

اندونزی تمایل دارد در حوزه دارویی با ایران همکاری کند
کد خبر: 340689
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۳ ۱۳:۲۷:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ نیلا فرید ملوک وزیر بهداشت اندونزی در جلسه دیدار با وزیر بهداشت ایران اظهار داشت: سفر به ایران در راستای ادامه همکاری‌ها و تقویت این موضوع انجام شده است و ما خوشحالیم که اشتراکات زیادی با کشور ایران داریم.

وی افزود: سفر رئیس ما به ایران باعث شد که همکاری‌های خوبی در حوزه سلامت در دستورکار قرار گیرد و توسعه زیرساخت‌ها در نظام سلامت یکی از اولویت‌های همکاری ما با کشور ایران باشد.

وزیر بهداشت اندونزی افزود: در حال حاضر کشور اندونزی از 17 هزار و 500 جزیره برخوردار است و با توجه به اینکه ما کشور زلزله‌خیزی هستیم با مشکلات زیادی مواجهیم و از کشور ایران درخواست داریم تا در زمینه جذب توریست سلامت به اندونزی کمک کند.

فرید ملوک با بیان اینکه الگوی رفتارهای انسان‌ها تغییر می‌یابد و در حال حاضر شاهد شیوع بیماری‌های غیرواگیر هستیم، گفت: ما نیز اولویت خودمان را کنترل بیماری‌های غیرواگیر مانند دیابت، فشار خون، قرار داده‌ایم و همان طور که وزیر بهداشت ایران اعلام کرد از تجربیات ایران در این زمینه استفاده خواهیم کرد.

وزیر بهداشت اندونزی اظهار داشت: با تلاش‌های صورت‌گرفته در کشور ما تصویب شد که سن ازدواج دخترها 18 سال باشد تا شاهد مرگ و میر مادران باردار نباشیم.

فرید ملوک ادامه داد: پرونده الکترونیک سلامت که در کشور ایران اجرایی شده برای ما جذابیت دارد، هرچند که در کشور ما نیز اقداماتی در این خصوص صورت گرفته اما ما هنوز در مرحله اولیه اجرای این طرح هستیم.

وی ادامه داد: بیمه سراسری اندونزی نیز انجام شده است که در این زمینه نیز بیشترین هزینه درمان توسط دولت پرداخت می‌شود.

وزیر بهداشت اندونزی با بیان اینکه ما خواهان همکاری با ایران در حوزه سلول‌های بنیادی و پیوند اعضا و گردشگری سلامت هستیم، اظهار داشت: وابستگی کشور در حوزه دارو به سایر کشورها خوب نیست و ما تلاش می‌کنیم که مانند کشور ایران اکثر داروها را در کشور خودمان تولید کنیم، هرچند که در حال حاضر نیز 80 درصد داروهای مورد نیازمان در اندونزی تولید می‌شود.

فرید ملوک خاطرنشان کرد: در کشور اندونزی حدود 200 صنعت دارویی داریم که این موضوع باعث شده وابستگی ما به کشورهای دیگر تا حدودی کاهش پیدا کند.

وی در پایان افزود: رشته‌های پزشکی در کشور اندونزی زیر نظر وزارت بهداشت نیست اما اگر دانشجویان ایرانی تمایل داشته باشند تا برای ادامه تحصیل به کشور ما اعزام شوند، ما به عنوان واسط بین دانشجویان و وزارت علوم عمل خواهیم کرد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها