کد خبر: 340515
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۳ ۰۹:۵۹:۴۴
| |

مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت:

نارضایتی مردم از برخورد پزشکان و پرستاران زیاد است

مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت گفت: در سال های اخیر، نارضایتی از برخورد پزشکان و پرستاران فراوانی بالایی دارد و در سال جاری در رتبه دوم شکایات مردمی قرار دارد.

نارضایتی مردم از برخورد پزشکان و پرستاران زیاد است
کد خبر: 340515
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۳ ۰۹:۵۹:۴۴

اعتمادآنلاین| ‌ محمدحسین حیدری روز شنبه در همایش دفاتر بازرسی دانشگاه های علوم پزشکی افزود: دفاتر بازرسی دانشگاهها در سال جاری در زمینه پایش کمبود دارو و تجهیزات پزشکی نقش مهمی ایفا کردند.

وی به 57 برنامه عملیاتی دفاتر بازرسی دانشگاههای علوم پزشکی برای سال 98 اشاره کرد و افزود: پیشگیری از تخلفات و فساد اداری، اجرای پدافند غیرعامل و توسعه میز خدمت الکترونیک از موضوعاتی هستند که باید مورد توجه دفاتر بازرسی قرار گیرند.

حیدری، ایجاد بانک اطلاعاتی مدیران و سامانه ثبت عملکرد آنها را در دستور کار اعلام و ارجاع مستقیم درخواست های مردمی از سامانه سامد به دانشگاهها را عامل تسریع در رسیدگی به مشکلات مردم عنوان کرد.

وی گفت: در حال به روز رسانی سامانه 190 هستیم تا بتوانیم گزارش گیری بهتری برای ارایه به مدیران جهت رفع مشکلات مردم داشته باشیم.

مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت اضافه کرد: نارضایتی از برخورد پزشکان و پرستاران، صلاحیت نداشتن افراد برای ارایه خدمت پزشکی مورد نظر و تغییر تعرفه ها یکی از موضوعاتی است که در سامانه 190 فراوانی دارد و این موضوع به وزارت گزارش شده است.

وی گفت:صحبت کردن پزشکان با بیمار و توضیح دادن به همراه بیمار خیلی در جلب رضایت آنها تاثیرگذار است که حل این موضوع نیازمند مداخله است.

حیدری گفت: تماس با سامانه 190 در زمینه دارو در سال 98 افزایش داشت. وزیر تاکید دارد که هیچ بیماری نباید برای دریافت دارو و ملزومات پزشکی به بیرون ارجاع داده شود که دفاتر بازرسی از طریق سامانه 190 شکایات مربوطه را دریافت و پیگیری کرده اند.

مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت گفت: تقدیر سازمان بهداشت جهانی از وزارت بهداشت به خاطر تلاشها در مهار بیماریها در زمان سیل نشان داد که وزارت بهداشت عملکرد موثری در این دوره داشته است.

همایش دفاتر بازرسی و ارزیابی عملکرد دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با حضور روسای دفاتر بازرسی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور روز شنبه صبح در محل این وزارتخانه برگزار شد.

در این همایش یک روزه، سه پنل تخصصی برگزار شد، در این پنل ها، نیازهای آموزشی، شیوه نامه بازرسی، گزارش نویسی تحلیلی، روش های نوین بازرسی، اخلاق در بازرسی، روش های ارزیابی عملکرد دانشگاه ها و مدیران آن‌ها، روشهای مستند سازی جشنواره شهید رجایی، برنامه عملیاتی سال 98، حقوق شهروندی، مبارزه با فساد اداری، سامانهها (190، سامد و میز خدمت) و نیروی انسانی بررسی شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها