کد خبر: 336508
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۰ ۱۰:۵۸:۰۰
| |

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک:

مانع تراشی برای تحصیل کودکان، ارتکاب جرم محسوب می‌شود

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک گفت: هیچ کودکی بزهکار نبوده بلکه آسیب دیدگان معصومی هستند که قربانی رواج آسیب‌های اجتماعی، طلاق، اعتیاد و ... می‌شوند.

مانع تراشی برای تحصیل کودکان، ارتکاب جرم محسوب می‌شود
کد خبر: 336508
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۰ ۱۰:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| محمود عباسی، دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک پیش از ظهر یکشنبه در هشتمین کنفرانس تخصصی حقوق کودک که در سالن جلسات شیخ صفی استانداری اردبیل برگزار شد، عنوان کرد: طبق قوانین و مقررات تصویب شده هیچ کودکی بزهکار نیست بلکه کودکان قربانیان آسیب‌های اجتماعی هستند.

او به حقوق کودکان در جامعه اشاره کرد و افزود: نباید هیچ کودک بازمانده از تحصیلی در هیچ کجای جهان داشته باشیم و هر گونه اقدامی که باعث مانع تراشی برای تحصیل کودکان شود، حتی اگر عامل آن والدین باشند به ارتکاب جرم محکوم خواهند شد.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک ادامه داد: حقوق کودک در فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی ما نیز مورد تاکید قرار گرفته و لازمه برخورداری از جامعه پویا بها دادن به نیازها و خواسته‌های کودکان است.

عباسی کودکان را خط قرمز جامعه معرفی کرد و ادامه داد: کودکان حق کودکی داشته و احقاق حقوق آنان چالش اساسی کنوانسیون حقوق کودک است.

به گفته او مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، شعار «تحول در حقوق کودکان» را برای فعالیت‌های امسال خود برگزیده و امیدواریم طبق شعار مورد نظر در سال جاری گام‌های اساسی برای شناسایی و معرفی حقوق کودکان و پایبند کردن جامعه به آن برداریم.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها