کد خبر: 336248
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۹ ۱۴:۱۱:۰۰
| |

وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی:

افق گردشگری خارجی ما عدد 20 میلیون است

وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برنامه‌ها و اقدامات پیش روی خود برای وزارت‌خانه متبوعش را تشریح کرد.

افق گردشگری خارجی ما عدد 20 میلیون است
کد خبر: 336248
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۹ ۱۴:۱۱:۰۰

اعتمادآنلاین| علی اصغر مونسان، وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پس از نشست با نمایندگان مجلس با تشریح جزئیات برنامه‌های خود، اظهار داشت: موضوع سند توسعه گردشگری کشور یکی از مهمترین موضوعاتی است که به سرعت انجام خواهد شد.

اوافزود: خوشبختانه برنامه‌های سند توسعه گردشگری کشور را در دولت دوازدهم شروع کرده‌ایم و اکنون در کمیسیون‌های دولت چکش‌کاری می‌شود که امیدواریم به زودی وارد صحن دولت شده و به تصویب برسد.

وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: سند توسعه گردشگری کشور تکالیف را معلوم و مسیر را مشخص می‌کند.

مونسان بر همین اساس اضافه کرد: در حوزه گردشگری نیز هم گردشگری داخلی و هم خارجی برای ما مهم است؛ افق گردشگری خارجی ما عدد 20 میلیون گردشگر است که در سند چشم انداز برای ما پیش‌بینی شده است.

وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ادامه عنوان کرد: فاصله ما در افق گردشگری زیاد بود که خوشبختانه در این دو سال رشد داشتیم. در این حوزه در سال 96 به عدد چهار میلیون و 700 هزار و در سال 97 و عدد 7 میلیون و 800 هزار رسیدیم و امید ما این است که امسال با توجه به اینکه در 4 ماهه ابتدای سال 40 درصد رشد داشته است، اگر با همین روند جلو برویم، به عدد حدود 10 میلیون برسیم و خود را به آنچه که هدف گذاری شده است نزدیک کنیم.

مونسان در ادامه بیان کرد: قبلاً فاصله زیادی بین اعداد بود یعنی ما نزدیک 3 میلیون و 800 هزار گردشگر داشتیم اما سند به ما گفته بود که 20 میلیون باشد.

او تنوع محصولات گردشگری را یکی از موضوعاتی خواند که شروع شده است و در ادامه بیان کرد: باید این تنوع را گسترش دهیم.

مونسان همچنین توسعه بوم‌گردی‌ها را از مواردی برشمرد که برای استفاده از گردشگری روستایی برنامه ریزی شده است.

وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: دنبال این هستیم که انشاالله همایش جهان گردشگری که با موضوع گردشگر روستایی است، بتوانیم در سال 2020 برای ایران بگیریم چرا که تا کنون جهان گردشگری از روند رو به رشد ما رضایت داشته است و امیدواریم در این بخش هم بتوانیم پیشرفت جدی داشته باشیم.

او بر همین اساس یادآور شد: افزایش درآمدهای ارزی برای کشور نیز از موضوعات جدی در حوزه گردشگری است و نقش جدی ایفا کردن در اقتصاد برای ما حائز اهمیت است و این از موضوعاتی است که روی آن کار می‌کنیم.

مونسان بازاریابی و تبلیغات خارجی را نیز یکی از موضوعاتی دانست که باید روی آن کار شود و در ادامه بیان کرد: انشاالله این موضوع منجر به ورود گردشگر خارجی بیشتر شود.

او افزود: در کنار آن اقدامات تاکتیکی زیادی را شروع کردیم که باید ادامه پیدا کند؛ بازارهای هدف ما اکنون تعیین شده‌اند و نقشه ورود گردشگران و خارجی‌ها را در در باورهای هدف را خیلی روان می‌کنیم.

وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در همین راستا خاطرنشان کرد: حتماً شما شنیده اید که لغو روادید با چند کشور مانند عمان و چین را جلو بردیم چرا که چین 150 میلیون گردشگر خروجی دارد که با یک هدف‌گذاری 2 میلیونی از بازار می توانیم این برنامه‌ها را پیاده کنیم.

او با اشاره به اینکه عمان در حوزه توریست سلامت برای ما خیلی مهم بود، گفت: لغو روادید موجب افزایش چند برابری توریست سلامت از عمان برای ما شد؛ همچنین عدم درج مهر در گذرنامه‌ خارجی‌ها اقدام متقابلی برای گردشگرانی بود که به هرحال نگران بودند که اگر به ایران بیایند برایشان مشکل می‌شود که در ضمن آن اقدامات تاکتیکی انجام دادیم تا گردشگری خارجی مان روبه رشد باشد.

مونسان قالب‌های گردشگری منطقه‌ای را نیز از نکات حائز اهمیت خواند و بر این اساس تصریح کرد: گردشگران ما فقط از حالت صرف زیارت درآمده‌اند و به گردشگران تفریحی هم تبدیل شدند، یعنی هم زیارت دارند و هم جزء گردشگران تفریحی هستند و یا هم زیارت دارند و هم گردشگری سلامت هستند.

وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در همین رابطه اضافه کرد: بنابراین گردشگران از 300-400 دلاری به سمت گردشگران 1500 دلاری رفتند، بنابراین بازارهای منطقه‌ای نیز جزو اهداف ماست که داریم روی آن کار می‌کنیم و خوشبختانه تاکنون رشد خوبی هم داشته است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها