کد خبر: 335427
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۶ ۱۵:۱۰:۰۰
| |

توضیحات رییس انجمن هوش ایران درباره آزمون ملی هوش:

ماندن افراد با بهره هوشی بالا در کشور، هدف انجمن هوش است

در پی انتقاد معاون وزارت آموزش و پرورش از آزمون ملی هوش و عدم تایید آن، رئیس انجمن هوش ایران در تماسی با ایسنا توضیحاتی درباره این آزمون ارائه کرد.

ماندن افراد با بهره هوشی بالا در کشور، هدف انجمن هوش است
کد خبر: 335427
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۶ ۱۵:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ علی‌پور اظهار کرد: انجمن هوش ایران، NGO ای زیرنظر وزارت کشور است. نزدیک یک سال است که از وزارت کشور مجوز دریافت کرده‌ایم، افراد با هوش را شناسایی می کنیم و برنامه داریم در آینده آنها را به سمت بنیاد ملی نخبگان و وزارت علوم سوق دهیم.

علی‌پور درباره هدف این انجمن نیز گفت: ما افرادی که تمایل به خروج از کشور را دارند شناسایی و سعی می‌کنیم با حمایت از آنها از خروجشان از کشور جلوگیری کنیم.

وی همچنین درباره روند حمایت از افراد سرآمد شناسایی شده کم سن و سال، گفت: آزمون ملی هوش که اخیرا برگزار شد اولین دوره در سطح کشور بود که در دو مرحله استانی و کشوری برگزار و شش نفر با آی کیو بالای 148شناسایی شدند که یکی از آنها پنج و دیگری هفت ساله بودند.

رئیس انجمن هوش ایران با بیان اینکه کودکان سرآمد را مورد ارزیابی ضرایب هوشی قرار می‌دهیم، نقاط ضعف و نبوغ آنها را می سنجیم و تا 17 سالگی برایشان برنامه ریزی می‌کنیم، درباره ارتباط این انجمن با بنیاد ملی نخبگان نیز اظهار کرد: لزوما بنیاد قرار نیست کاری کند؛ ما افراد باهوش را به سازمان‌ها معرفی می‌کنیم. برخی از آنها ایده پرداز و متخصص هستند که آنها را به سرمایه گذاران خصوصی معرفی می‌کنیم تا بتوانند ایده‌هایشان را عملی و تبدیل به فرآورده کنند و شرط آن این است که از کشور خارج نشوند.

وی درباره هزینه شرکت در این آزمون نیز گفت: مرحله اول این آزمون رایگان است اما هزینه‌ای که برای مرحله دوم دریافت می‌شود مربوط به پول کاغذ و ... است، البته قرار شده وزارت کشور کمک‌هایی در این زمینه داشته باشد.

به گفته وی، در این آزمون‌ها 10 نوع هوش کلامی، ادبی، منطق، خلاقیت، حل مسئله، هیجانی، حافظه ، بدن ، معنوی و موسیقی سنجیده می‌شود و افراد از سنین 5 تا 80 سال می‌توانند در آن‌ شرکت کنند.

علی‌پور با بیان اینکه فرایند آزمون هوش ارتباطی با آموزش و پرورش ندارد و قرار هم نیست همه آنها که بهره هوشی بالا دارند به سمپاد بروند، گفت: هدف انجمن مانع شدن از خروج افراد با بهره هوشی بالا از کشور است. افراد باهوش بالا دو درصد جامعه را تشکیل می‌دهند. ما فقط می‌خواهیم اینها را شناسایی کنیم. امکان دارد دانش آموز مردوی باشد اما بهره هوشی بالایی داشته باشد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها