کد خبر: 335339
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۶ ۱۲:۴۵:۴۵
| |

معاون وزیر بهداشت:

800 پروژه بهداشتی جدید تا پایان سال بهره‌برداری می‌شود

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه سال گذشته 2000 پروژه بهداشتی افتتاح شده، از بهره‌برداری 800 پروژه جدید در سال‌ جاری خبر داد.

800 پروژه بهداشتی جدید تا پایان سال بهره‌برداری می‌شود
کد خبر: 335339
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۶ ۱۲:۴۵:۴۵

اعتمادآنلاین| ‌ علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت در نشست خبری تشریح دستاوردهای دولت ضمن گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: در سالی که گذشت اتفاقات خوبی در حوزه بهداشت افتاد.

وی گفت: اوایل امسال شاهد وقوع سیل در 14 استان بودیم، این در حالی بود که این حادثه همزمان با مانور همکاران ما در طرح بهداشت محیط نوروزی بود که با وقوع سیل همکاران ما تلاش زیادی در این مناطق انجام دادند و برخی از همکاران ما علی‌رغم اینکه منازل خودشان تحت تأثیر سیل بود به کمک مردم شتافتند.

رئیسی با بیان اینکه سال گذشته پروژه‌های متعددی در سال 97 داشتیم، گفت: بالغ بر 2000 پروژه تا اردیبهشت امسال به بهره‌برداری رسید و امیدواریم تا پایان سال 800 پروژه دیگر به بهره‌برداری برسند. اکثر خانه‌های بهداشت در مناطق محروم نوسازی و بازسازی شده‌اند.

وی با بیان اینکه پرونده الکترونیک سلامت در سطح یک تا پایان سال 97 در حوزه بهداشت ارتقای قابل ملاحظه‌ای پیدا کرد گفت: در حال حاضر در 4 درصد نقاط روستایی دسترسی به اینترنت وجود ندارد، دسترسی به اینترنت برای پرونده الکترونیک در سال 97 به 98 درصد رسیده است و صد درصد ثبت‌ها به صورت الکترونیک صورت می‌گیرد و آن دو درصد نیز به صورت آفلاین اطلاعات را ثبت می‌کنند.

رئیسی گفت: شاهد اجرای بسیج ملی فشار خون در کشور بودیم، کار بسیار بزرگی بود که صورت گرفت و خوشبختانه مردم به ما در این طرح اعتماد کردند.

رئیسی افزود: در استان فارس به صورت پایلوت 16 خانه بهداشت عشایری راه‌اندازی شد و برنامه‌ریزی برای تحت پوشش قرار دادن تمام عشایر در حال انجام است که این طرح در سال 98 نیز ادامه می‌یابد.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه سال گذشته سازمان جهانی بهداشت گواهی حذف تراخم را به ما داد گفت: در 19 سال گذشته حتی یک مورد فلج اطفال نداشتیم و در سال گذشته و امسال نیز حتی یک مورد انتقال مالاریا هم گزارش نشده است.

وی گفت: ما تعهد کردیم که تا سال 2020 ریشه‌کنی مالاریا صورت گیرد و اقدامات خوبی برای کاهش بروز سل نیز صورت گرفته است.

ادامه دارد ...

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها