کد خبر: 333509
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۲ ۰۹:۰۰:۰۶
| |

چند هزار نفر متقاضی رشته بدون کنکور در کشور داریم؟

مشاور عالی سازمان سنجش تازه‌ترین آمار ثبت نام و انتخاب رشته برای شرکت در پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی مهرماه 98 را اعلام کرد.

چند هزار نفر متقاضی رشته بدون کنکور در کشور داریم؟
کد خبر: 333509
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۲ ۰۹:۰۰:۰۶

اعتمادآنلاین| ‌ حسین توکلی با اشاره به پذیرش بدون آزمون دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی گفت: ثبت نام و انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی بر مبنای قانون سنجش و پذیرش دانشجو مصوب 10 شهریور 92 مجلس شورای اسلامی و مصوبات شورای سنجش و پذیرش دانشجو 8 و 12 دی‌ماه 97 انجام می شود.

مشاور عالی سازمان سنجش خاطرنشان کرد: ثبت نام در این کدرشته ها از 20 اسفند 97 آغاز شده است و تا 28 شهریور 98 ادامه دارد. دفترچه راهنمای ثبت‌نام از 17 بهمن ماه 97 منتشر شده است و تمامی داوطلبان متقاضی ثبت‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی باید بر اساس این دفترچه و اصلاحات اعلام شده اقدام کنند.

وی گفت: هر داوطلب می تواند تا 100 کدرشته را از میان کدرشته های انتخابی خود در فرم انتخاب رشته ثبت کند و برای انتخاب رشته باید علاوه بر دفترچه راهنمای ثبت نام به اطلاعیه های تکمیلی 30 اردیبهشت و 20 مرداد 98 مراجعه کند.

توکلی اظهار داشت: تا امروز شنبه 2 شهریور 98 تعداد 151 هزار و 757 نفر در این روش ثبت نام و انتخاب رشته کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهرماه سال 1398 دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی 596 هزار نفر است و ثبت‌نام و انتخاب رشته برای گزینش در رشته‌های تحصیلی که پذیرش در آنها صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) صورت می‌پذیرد منحصراً به صورت اینترنتی است.

تکالیف‌، مدارک لازم و مراحل ثبت‌نام اینترنتی در این نوع پذیرش در سایت سازمان سنجش به همراه دفترچه راهنمای جداگانه و رشته ها و دانشگاه ها اعلام شده است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها