کد خبر: 332252
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۹ ۰۸:۵۶:۰۰
| |

مدیرکل دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر بیان کرد:

عضویت بیش از 9 هزار نخبه در مرکز دانش‌پژوهان

مدیرکل دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر گفت: در حال حاضر 9 هزار و 204 نفر از جامعه ایثارگری کشور شامل آزادگان، جانبازان، ایثارگران و خانواده های شهدا عضو این مرکز هستند.

عضویت بیش از 9 هزار نخبه در مرکز دانش‌پژوهان
کد خبر: 332252
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۹ ۰۸:۵۶:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ «عادل مهری» افزود: این افراد نخبه شامل 119 نفر آزاده نخبه، ‌ همسر آزاده 46 نفر، فرزند 189 نفر، ‌جانباز آزاده 193 نفر، ‌جانباز نخبه 2 هزار و 38 نفر، ‌همسر جانباز 403 نفر، ‌ فرزند جانباز نخبه 3 هزار و 568 نفر، ‌فرزندان شاهد نخبه 2 هزار و 561 نفر، همسر شهید نخبه 87 نفر هستند. در مجموع 9 هزار و 204 نفر نخبه در میان جامعه ایثارگری عضو مرکز دانش پژوهان هستند.

وی اظهار داشت: در مرکز دانش پژوهان یک بخش از اقدامات مربوط به نخبگان و سرآمدان است و اکنون این تعداد از خانواده ایثارگر عضو مرکز دانش پژوهان است. در حوزه تشکل های ایثارگری سه تشکل در حوزه آزادگان داریم که در فضاهای اجتماعی و فرهنگی فعالیت می کنند و یکی از گروه‌هایی که در این شرایط بحرانی با کمبودهای موجود می توانند کمک کنند آزادگان هستند که حدود هشت سال جنگ تحمیلی در اسارت زندان های بعثی سال های سال را گذراندند.

وی خاطرنشان کرد: آزادگان در عرصه اجتماعی خیلی فعال هستند و در این مرکز تلاش می کنیم که با این افراد همراهی و همکاری خوبی داشته باشیم. در مفهوم ایثار اجتماعی از تجربیات آزادگان و دیگر حوزه های ایثارگری نیز استفاده می کنیم.

به گفته وی، یکی از فضاهایی که در بنیادشهید تدبیر شده است، شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که این تجربیات و اقدامات را با کسب نظرات آزادگان به عنوان یک متن مدون شده به شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ارائه می کنیم.

مهری اظهار داشت: اینکه بگوییم نمی توانیم کاری کنیم و ناامید بشویم را اصلا نمی پذیریم. همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده اند مردم نباید ناامید شوند و شاید برخی بی تدبیری ها و تصمیمات مناسبی در حوزه مدیریت رخ ندهد اما مردم یا تشکل های مردم نهاد این را بهتر از بدنه مدیریتی انجام می دهند.

در دوران جنگ تحمیلی هشت ساله عراق علیه ایران، 43 هزار و 173 نفر آزاده شدند. مردم ایران در جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس و دیگر حوادث تروریستی، 230 هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند.

شمار کل جانبازان کشور به 574 هزار و 101 نفر می رسد. 336 هزار و 282 نفر (59 درصد) جانبازان زیر 25 درصد و 237 هزار و 819 نفر (41 درصد) بیش از این میزان جانبازی دارند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها