درخواست مجدد ابتکار از رییس قوه قضائیه برای تایید لایحه منع خشونت علیه زنان

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: محترمامه و عاجزانه به آقای رئیسی می‌گویم که مهلت بررسی این لایحه تمام شده، لطفا این لایحه را تایید کنید تا بتوانیم بقیه مراحل آن را در دولت انجام دهیم و قانونی شایسته برای حفظ خانواده به تصویب برسد.

درخواست مجدد ابتکار از رییس قوه قضائیه برای تایید لایحه منع خشونت علیه زنان
کد خبر: 332087
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۸ ۱۰:۵۴:۳۳

اعتمادآنلاین| ‌ معصومه ابتکار در مراسم تقدیر از کارشناسان اورژانس اجتماعی با اشاره به اینکه نشست‌های متعددی در رابطه با تامین امنیت زنان با قوه قضاییه برگزار شده است، افزود: این جلسات با حضور قضات و معاونین قوه قضاییه با روند خوبی اجرا شده و تغییرات و اصلاحات در این خصوص انجام شده است. با تغییر ریاست قوه قضاییه نیز قول داده‌اند در حداقل زمان این لایحه را ارائه بدهند.

وی در ادامه در خصوص لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان نیز توضیح داد: این لایحه 10 سال بود که در مجلس مسکوت مانده بود اما با روی کار آمدن دولت دوازدهم جزو اولویت‌های کاری ما قرار گرفت و با همت نمایندگان تصویب شد. پس از ارسال این لایحه به شورای نگهبان ایراداتی به آن وارد شد و به کمیسیون بازگشت. بعد از برطرف شدن این ایرادات بار دیگر این لایحه از سوی شورای نگهبان به کمیسیون اجتماعی بازگشت تا سایر ایرادات نیز برطرف شود. از همین تریبون تقاضا دارم تا نمایندگان هر چه سریع‌تر لایحه را تصویب کنند چرا که نیاز امروز جامعه است. لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان قانون بازدارنده جدی در برابر آزار و اذیت کودکان است و اهمیت و جایگاه ویژه‌ای دارد.

ابتکار در ادامه این برنامه با اشاره به اینکه مشکلات اجتماعی ریشه در مسائل فرهنگی دارد، اظهار کرد: امروزه حتی در مرفه‌ترین کشورها این مشکلات به چشم می‌خورد به طوری که در بعضی از کشورهای اروپایی توسعه یافته وزیر تنهایی یا حتی در کشوری مانند انگلستان وزیر خودکشی منصوب شده است. این موضوعات نشان می‌دهد که معضلات اجتماعی تا چه حد جدی هستند.

ابتکار با اشاره به نقش دین در جلوگیری از سرگشتگی جامعه جهانی توضیح داد: یکی از مهم‌ترین کارکردهای دین در خصوص مسائل روز است که می‌تواند از سرگشتگی جوامع جلوگیری کند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به تحولات صورت گرفته در سال‌های اخیر در حوزه زنان نیز تصریح کرد: این تغییرات در حوزه‌های آموزشی، بهداشت، مشارکت سیاسی و ... اتفاق افتاده است. البته ما هنوز هم عقب‌ماندگی داریم و باید برنامه‌ریزی کنیم. با این حال نیاز داریم که هنوز به آینده امید داشته باشیم.

ابتکار با اشاره به اینکه کشور ما درگیر یک جنگ اقتصادی و روانی تمام عیار است، نیز گفت: پیامد این جنگ به مسائل اجتماعی برمی‌گردد که شاهد آثار آن هستیم. به همین دلیل باید ساز و کارهای اجتماعی و فرهنگی درستی را پیش بینی کنیم.

ابتکار با اشاره به اینکه حدود 40 بازدید از مراکز اورژانس اجتماعی در سال‌های اخیر انجام داده است، توضیح داد: اورژانس اجتماعی نیازمند طرح جامعی است تا ساز و کار لازم برای مداخله در آسیب‌ها و منابع مورد نیاز آن تامین شود. همچنین طرح ارتقای تاب‌آوری اجتماعی در سراسر کشور اجرا شده است.

به گفته ابتکار طرح گفت‌وگوی ملی خانواده نیز از دیگر برنامه‌های معاونت زنان است که تلاش می‌کند مهارت ارتباطی را از خانواده شروع کند و به مهارت ارتباطی بین نسلی برسد.

دولت با اشتغال و سرمایه‌گذاری به جنگ اقتصادی استکبار رفته است

ابتکار همچنین در جمع آزادگان و ایثارگران در مجتمع فدک اردبیل اظهار کرد: آزادگان ما با الگوی صبر و تحمل سعی کردند در هشت سال دفاع مقدس و بعد از آن عزت و عظمت ملت ایران را در بین نیروهای رژیم بعث و چشم همه جهانیان به نمایش بگذارند که ما امروز در گذر از جنگ روانی و اقتصادی دشمن به چنین روحیه‌ای نیاز داریم.


وی خاطرنشان کرد: همچنان ملت ما به رغم همه ناملایمتی‌ها و سختی معیشتی و زندگی روزمره خود روحیه مقاومت خود را حفظ کرده و اجازه نمی‌دهند تا دشمن بخواهد در یک معادله نابرابر و ناجوانمردانه این اصل معنوی و ارزشی را بشکند.


معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: دولت با ابزارهای متعدد سعی می‌کند به نوعی این تحریم‌ها و تهدیدها را دور زده و همچنان به نفع مردم زمینه سهولت زندگی و آسایش را به وجود آورد اما با وجود همه این تلاش‌ها نارسائی‌ها و مشکلات آزاردهنده باید برطرف شود.


ابتکار ادامه داد: در سال رونق تولید همت مضاعف دولت بر حمایت از بنگاه‌های اقتصادی و تکمیل طرح‌های نیمه تمام است تا اشتغال و سرمایه‌گذاری‌ها به شکل مضاعف اتفاق بیفتد.


وی نمونه این اقدام موثر دولت را تلاش برای تکمیل پروژه راه آهن اردبیل و پیوستن این استان به خط ریلی سراسری دانست و تصریح کرد: با استفاده از منابع فاینانس داخلی و اعتبارات دولتی در این اوضاع سخت مالی بیش از 400 میلیارد تومان به این پروژه تزریق می‌شود.


معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به اهمیت مسایل معنوی و تحکیم بنیان خانواده اشاره کرد و گفت: ما هر قدر روی مسایل فرهنگی و اجتماعی حساس باشیم به همان نسبت تقویت مولفه‌های ارتباط جمعی و گفتگوی ملی خانواده را به راحتی می‌توانیم توسعه ببخشیم.


ابتکار بیان کرد: بنده در هیئت دولت به نمایندگی از آزادگان و ایثارگران مشکلات دارو و درمان و بیمه‌ای آنها را پیگیری کرده و سعی خواهم کرد مشکلات و نارسائی‌ها را برطرف کنم.


در این مراسم از 25 آزاده سرافراز دوران دفاع مقدس و خانواده‌های آنها با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها