عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

طرح تربیت جنسی در شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی شد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اعلام بررسی طرح تربیت جنسی در شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: عموم اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی تایید کردند که کشور در زمینه آموزش تربیت جنسی در مدارس دچار خلاء است.

طرح تربیت جنسی در شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی شد
کد خبر: 330447
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۳ ۰۸:۴۹:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ حمیدرضا طیبی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رییس جهاد دانشگاهی درباره ارائه طرح تربیت جنسی در شورای عالی انقلاب فرهنگی که از سوی آموزش و پرورش مطرح شده است، گفت: تا جایی که به یاد دارم این طرح در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد؛ عموم اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی تایید کردند که کشور در این زمینه دچار خلاء است. در واقع کشور چه از لحاظ آموزشی و چه به لحاظ مکتوب خلاءهایی در زمینه تربیت جنسی دارد که حتما باید روی آن کار شود.

وی ادامه داد: در همه مقاطع از پیش دبستان گرفته تا دبستان و دبیرستان باید روی مساله تربیت جنسی کار کنند. از این رو قرار شد کارگروهی از وزارت خانه‌ها و سازمان‌های مرتبط تشکیل شود تا به طور کاملا جدی روی این موضوع کار کنند. فکر نمی‌کنم نتیجه کار این کارگروه به شورا آمده باشد، ولی کلیت بحث را همه قبول دارند. در واقع همه تایید کردند که باید در این خصوص در سطح کشور کارهای خوبی انجام و همچنین آموزش لازم به فرزندان در مقاطع مختلف داده شود.

طیبی در ادامه با اشاره به چالش‌هایی که طی این سال‌ها جهاددانشگاهی با آن مواجه بوده است، گفت: با دو سه چالش مهم و اساسی در جهاد دانشگاهی مواجه هستیم، نخست اینکه در اثبات قابلیت‌های خود با مشکل مواجه‌ایم، یعنی زمان زیادی باید سپری شود تا قابلیت‌های ما به صاحبان صنایع اثبات گردد.

رئیس جهاد دانشگاهی افزود: به عنوان مثال ما چندین سال قبل برای یکی از صنایع کشور یک فناوری تولید کردیم که اتفاقا توسط این فناوری کارهای بسیار بزرگی هم قابل انجام بود، اما مدیر صنعت مربوطه گفت که شما باید دو شرکت بسیار معروف خارجی که در این فناوری کار کرده بودند، همکاری کنید. زمانی که آن دو شرکت خارجی آمدند و از آزمایشگاه و فناوری که تولید کرده بودیم دیدن کردند، گفتند که امکان ندارد ما با شما همکاری کنیم، زیرا فناوری که ما داریم همانی است که الان شما به دست آورده‌اید، پس شما می‌خواهید با اسم ما در صنعت خودتان کار بگیرد، اما ما این شانس را به شما نمی‌دهیم، آنها همین حرف‌ها را کاملا صریح بیان کردند.

طیبی در ادامه توضیح داد: هر دو شرکت عینا در دو فاصله زمانی آمدند، اما قبول همکاری نکردند تا اینکه 12 سال زمان برد و ما بالاخره در سال 92 قانع شدیم که کارمان را بدون حضور شرکت‌های خارجی انجام دهیم، از این رو با صنعت مربوطه قرارداد بستیم و پروژه‌هایی را هم با موفقیت کامل اجرا کردیم. به همین دلیل است که می‌گویم چالش جدی ما اثبات قابلیت‌هایمان است و این اثبات بعضا 10 تا 12 سال زمان می‌برد.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان دیگر مسائلی که جهاددانشگاهی با آن مواجه شده است، گفت: چالش دیگری که در جهاد دانشگاهی با آن مواجه هستیم، عدم اعتماد به توانمندی داخلی است. خیلی از افراد به توان داخل اعتماد ندارند. ما آن دسته از افرادی که به شرایط کشورهای خارجی علاقه دارند، را کنار می‌گذاریم اما یک عده از مدیران ما هنوز از همان مدیران نسل اول انقلاب هستند و خودشان کارهای علمی وفناورانه نکردند تا معنای خودباوری را درک کنند.

او تصریح کرد: برخی از این مدیران معتقدند که فناوری تاثیری در قیمت یک پروژه داخلی ندارد که حالا بخواهیم آنقدر خودمان را زحمت بدهیم، بنابراین ترجیح می‌دهند محصول مورد نظرشان را جای اینکه تولید کنند از خارج بخرند. در صورتی که انقلاب ما یک انقلاب ارزشی و کاملا متفاوت با ارزش‌های دنیای شرق و غرب بوده است. ما تحت تحریم قرار می‌گیرم، همانطور که پیشتر هم تحت تحریم بوده‌ایم.

طیبی در خصوص فشارهایی که تحریم‌ها ایجاد می‌کند، گفت: به دلیل اینکه زیر فشار تحریم‌ها هستیم باید به دانش و خودباروی برسیم، در واقع عدم خودباوری مشکل عمده در جامعه ماست. یک بحث دیگر این است که ما علاقه‌مندیم برای گذر از مشکلات به ما ماموریت واگذار کنند تا زمان اثبات قابلیت‌هایمان را صرف انجام پروژه‌ها کنیم.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: به تدریج و با فشار تحریم این مسائل حل می‌شود، یعنی تحریم‌ها ما و مدیران ما را اجبار کرده که به این سمت برویم. از این رو ما باید خودمان آگاهانه و هوشمندانه از پس تحریم‌ها بر بیایم. ما به عنوان یک محقق و یک سازنده در زمان تحریم باید در حالت غیرتحریم به بهترین مواداولیه، بهترین تجهیزات دانشگاهی با بهترین کیفیت و با مناسب‌ترین قیمت‌ها دسترسی داشته باشیم تا بتوانیم فناوری که تولید می‌کنیم، قابل رقابت با دیگر فناوری‌های دنیا باشد بنابراین وقتی که تحریم است همه چیز گران به دست ما می‌‎رسد.

رییس جهاد دانشگاهی در پایان اظهار داشت: با وجود تحریم‌ها حتی در داخل کشور هم این رقابت سخت می‌شود چه برسد به خارج از کشور. لذا اینها مشکلاتی است که ما با آن رو به رو می‌شویم، خوشبختانه حمایت رهبری و برخی از مسئولان به گذر از این وضعیت کمک کرده است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها