پیش‌بینی هزینه 8 میلیاردی برای پوشینه معلولان و سالمندان

مدیر آسایشگاه کهریزک گفت: سال گذشته مبلغ 2 میلیارد تومان بابت پوشینه جامعه هدف آسایشگاه کهریزک هزینه شد که پیش‌بینی می‌شود که رقم امسال با توجه به افزایش هزینه‌ها به 8 میلیارد تومان برسد.

پیش‌بینی هزینه 8 میلیاردی برای پوشینه معلولان و سالمندان
کد خبر: 329910
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۱ ۱۱:۰۴:۳۸

اعتمادآنلاین| محمدرضا صوفی‌نژاد در حاشیه مراسم عید قربان و اهدای نذورات مردمی در آسایشگاه کهریزک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه هر ساله تعداد خانواده‌ها و افرادی که نذورات خود را اهدا می‌کنند در آسایشگاه کهریزک افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: آسایشگاه کهریزک از سال 1351 فعالیت خود را‌ آغاز کرد که طی این سال‌ها خدمات این آسایشگاه افزایش یافته است و هم اینک ساختمان‌های جدیدی برای ارائه خدمات به جامعه هدف آسایشگاه احداث شده است.

صوفی‌نژاد ادامه داد: نیکوکاران در عید قربان با حضور در آسایشگاه کهریزک نسبت به اهداء نذورات خود به مددجویان آسایشگاه اقدام می‌کنند به طوریکه سال گذشته 1500 راس گوسفند در روز عید قربان ذبح و گوشت آن در اختیار جامعه هدف آسایشگاه قرار گرفت.

به گفته مدیر آسایشگاه کهریزک این مجموعه در 1800 متر زیربنا و در 40 هکتار زمین بنا شده است و 1700 مددجو از سه گروه کارمندان، معلولان جسمی حرکتی و بیماران «ام اس» از خدمات آسایشگاه کهریزک استفاده می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ جای ایران بیماران ام اس به صورت شبانه‌روزی نگهداری نمی‌شوند، گفت: تنها مکانی که این بیماران به صورت کامل پذیرش و نگهداری می‌شوند، مجموعه آسایشگاه کهریزک است و در واقع شاخص پذیرش در آسایشگاه کهریزک بی‌کسی و فقر است.

مدیر آسایشگاه کهریزک ادامه داد: آسایشگاه کهریزک؛ آسایشگاهی ملی است و در 24 بخش از کهریزک از 31 استان کشور مددجو پذیرش و نگهداری شده است و متوسط دریافتی از مددجویان در آسایشگاه کهریزک در سال گذشته 260 هزار تومان بوده است و بر اساس آمار متوسط هزینه برای هر مددجو در آسایشگاه کهریزک در سال گذشته 3 میلیون و 300 هزار تومان بوده است.

صوفی‌نژاد افزود: البته 80 درصد از مددجویان به دلیل نیازمندی توان پرداخت هزینه‌های خود را در آسایشگاه کهریزک را ندارند و تنها 20 درصد از این افراد که بازنشسته هستند و مستمری دریافت می‌کنند بخشی از درآمد و مستمری خود را پرداخت می‌کنند.

وی افزود: آسایشگاه کهریزک مجموعه‌ای کاملا مردمی، غیردولتی و صرفا با کمک‌های مردمی اداره و کنترل می‌شود. با توجه به استقبال گسترده نیکوکاران از مراسم عید قربان در آسایشگاه کهریزک امسال پیش‌بینی می‌شود که تعداد گوسفند نسبت به سال گذشته بیشتر باشد.

صوفی‌نژاد گفت: در حال حاضر 1200 نیکوکار به صورت داوطلب و بدون دریافت وجهی با آسایشگاه کهریزک همکاری می‌کنند و در طول ماه با حضور در بخش‌های مختلف اقدام به شستشو و نظافت سالمندان، معلولان و همچنین بیماران مبتلا به «ام اس» می‌کنند و بابت آن حقوقی دریافت نمی‌کنند.

وی با بیان این جمله که آسایشگاه کهریزک برای زندگی کردن است نه برای زنده ماندن، تصریح کرد: تلاش می‌شود بهترین خدمات و در اسرع وقت به جامعه هدف آسایشگاه کهریزک ارائه شود.

مدیر آسایشگاه کهریزک در پایان در ارتباط با هزینه پوشینه سالمندان و معلولان در آسایشگاه کهریزک گفت: سال گذشته مبلغ 2 میلیارد تومان بابت پوشینه جامعه هدف آسایشگاه هزینه شد که پیش‌بینی می‌شود این رقم امسال به 8 میلیارد تومان برسد. علاوه بر اینکه روزانه شاید 1300 تا 1400 پوشینه برای مددجویان آسایشگاه کهریزک در 3 گروه معلولان، سالمندان و بیماران ام اس هزینه شود.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها