کد خبر: 325967
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۸ ۱۱:۴۶:۴۸
| |

تاکید نماینده مجلس بر انتخاب وزیر زن برای آموزش‌و‌پرورش

نماینده مردم تهران در مجلس خواستار انتصاب وزیر زن برای وزارت آموزش و پرورش شد.

تاکید نماینده مجلس بر انتخاب وزیر زن برای آموزش‌و‌پرورش
کد خبر: 325967
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۸ ۱۱:۴۶:۴۸

اعتمادآنلاین| ‌ فاطمه ذوالقدر در نشست علنی امروز( سه‌شنبه، 8 مردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: انتخاب وزیر زن از مطالبات نمایندگان مجلس در زمان معرفی دولت تدبیر و امید بود و با توجه به اینکه 60 درصد بدنه آموزش و پرورش را زنان تشکیل می‌دهند، از رئیس جمهور می‌خواهیم حداقل انتظار جامعه زنان را با انتصاب وزیر زن برای این وزارتخانه جامه علم بپوشاند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخلاف انتظار صحبت‌هایی از حذف و یا کمرنگ شدن مشاوران و دفتر امور زنان در دستگاه‌های اجرایی خصوصاً آموزش و پرورش به گوش می‌رسد که این امر نه تنها مغایر ماده 101 قانون برنامه ششم است، حتی برخلاف وعده دولت در انتخاب زنان در 30درصد پست‌های مدیریتی است.

وی ادامه داد: بخشنامه سازمان امور استخدامی مبنی بر استفاده از پست‌های موجود مانع اجرای ماده 101 می‌گردد، بر این اساس از رئیس جمهور می‌خواهیم پست‌های سازمان مناسب با لحاظ فوریت پیش‌بینی شود.

ذوالقدر تصریح کرد: همچنین از رئیس جمهور می‌خواهیم لغو قانون ممنوعیت ایجاد واحدهای تولیدی سبز در شعاع 120 کیلومتری تهران مورد توجه قرار گیرد زیرا علاوه بر دامن زدن به مشکل بیکاری، موجب سرریز شدن بیکاران سایر استان‌ها و بروز ناهنجاری‌های اخلاقی می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم خواستار رسیدگی به وضعیت جاده ری به ورامین و نصب دوربین و سرعت‌گیر شد.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها