کد خبر: 325771
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۷ ۲۱:۵۶:۰۰
| |

مشاور مدیرعامل سازمان بیمه سلامت:

تحریم‌ها یکی از چالش‌های همکاری با سازمان جهانی بهداشت است

مشاور مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: یکی از چالش‌های جدی همکاری با سازمان جهانی بهداشت، موضوع تحریم‌ها است که باید جوانب مختلف آن را مشاهده و پیامد و تاثیرهای آن را بررسی کنیم.

تحریم‌ها یکی از چالش‌های همکاری با سازمان جهانی بهداشت است
کد خبر: 325771
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۷ ۲۱:۵۶:۰۰

اعتمادآنلاین| علی اکبر حق دوست در جلسه بررسی عملکرد دفتر نمایندگانی سازمان جهانی بهداشت در ایران که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: در این رابطه مباحث مختلفی مطرح شده و متخصصان سازمان جهانی بهداشت با وزارت بهداشت ایران همکاری خوبی داشتند.

حق دوست یادآورشد: رابطه بسیار خوبی بین وزارت بهداشت ایران و سازمان جهانی بهداشت در سطوح مختلف وجود دارد. این همکاری‌ها بین مراکز درمانی و دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز وجود دارد و پروژه‌های مختلفی با همکاری سازمان جهانی بهداشت در ایران انجام می‌شود.

وی ادامه داد: باید برنامه‌های اصلی ایران در حوزه تحریم‌ها بازبینی شود تا برای آینده برنامه ریزی بهتری داشته باشیم.

مشاور مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: کنترل اولویت‌های پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر و بهینه سازی بسته خدمات سلامت یکی از اولویت‌های اصلی وزارت بهداشت و سازمان‌های بیمه گر درمانی ایران است که برای گسترش آن به حمایت سازمان جهانی بهداشت نیاز داریم.

حق دوست بیان کرد: سال گذشته سازمان جهانی بهداشت در کشور عمان جلسه‌ای برای گسترش مراکز همکاری چندجانبه برگزار کرد و به دنبال این هستیم که مراکز همکاری چندجانبه را در ایران نیز راه اندازی کنیم. سازمان جهانی بهداشت سال گذشته برای بیماری ایدز و هپاتیت، 19 کارگاه در منطقه امرو برگزار کرد.

مشاور مدیرعامل سازمان بیمه سلامت افزود: وزارت بهداشت ایران در زمینه امور پناهندگان نیز کارهای زیادی انجام داده که باید در این راستا مرکز دانش مربوطه را ایجاد کنیم. در ایران 60 دانشگاه پزشکی و 600 مرکز تحقیقات علوم پزشکی وجود دارد که این موارد توانمندی زیادی در حوزه علوم و آموزش پزشکی ایجاد کرده است. با حمایت سازمان جهانی بهداشت می‌توانیم تجربه‌های ایران در حوزه علوم پزشکی را در اختیار کشورهای دیگر قرار داد.

وی اظهار داشت: همچنین کمپ‌هایی برای آموزش افغان‌ها در ایران وجود دارد و آموزش‌هایی برای انجام آزمایش‌های بالینی به این پناهندگان ارائه شده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها