کد خبر: 322129
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۶ ۱۵:۲۳:۵۹
| |

کاهش مرگ مبتلایان به ایدز

طبق اعلام سازمان ملل، تعداد مرگ و میرهای ناشی از بیماری ایدز از سال 2010 میلادی حدود یک سوم کاهش داشته‌ است.

کاهش مرگ مبتلایان به ایدز
کد خبر: 322129
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۶ ۱۵:۲۳:۵۹

اعتمادآنلاین| ‌ بنابر اعلام سازمان ملل مرگ و میر ناشی از بیماری ایدز سال گذشته کاهش داشته و به حدود 770 هزار نفر رسیده‌است و نسبت به آمارهای ثبت شده در سال 2010 کاهش 33 درصدی داشته‌ است.

سازمان ملل هشدار داده‌ است با وجود کاهش مرگ و میر در میان مبتلایان به ایدز اقدامات جهانی برای ریشه‌کن ساختن این بیماری به کندی پیش می‌رود زیرا بودجه اختصاص یافته به آن در حال کاهش یافتن است.

برآوردها نشان می‌دهد اکنون حدود 37.9 میلیون نفر در جهان به بیماری ایدز مبتلا هستند و تعداد 23.3 میلیون نفر از آنان به درمان ضد رتروویروسی دسترسی دارند.

در این گزارش با تاکید بر اینکه از اواسط دهه 1990 و افزایش شیوع بیماری ایدز پیشرفت‌های خوبی در این رابطه حاصل شده، آمده‌است تعداد افرادی که بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند از 800 هزار نفر در سال 2017 به 770 هزار نفر در سال گذشته کاهش پیدا کرده‌است. این رقم از سال 2010 بیش از یک سوم کاهش داشته‌ است.

درحالیکه مرگ و میرهای ناشی از بیماری ایدز در آفریقا طی این دهه کاهش داشته در کشورهای شرق اروپا، خاورمیانه و شمال آفریقا به ترتیب افزایش پنج و 9 درصدی داشته است.

به گزارش مدیکال اکسپرس، طی چندین دهه تحقیقات و بررسی‌ها، درمان قطعی یا واکسنی موثر برای مقابله با ویروس HIV که از اوایل دهه 1980 حدود 80 میلیون نفر به آن آلوده شده و بیش از 35 میلیون کشته برجا گذاشته تولید نشده‌است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها