کد خبر: 320721
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۲ ۱۱:۵۳:۰۰
| |

رئیس بیست و یکمین کنگره بین المللی تازه های قلب و عروق عنوان کرد:

پایین بودن سن ابتلا به سکته‎‌ قلبی در ایران نسبت به غرب و آمریکا

رئیس بیست و یکمین کنگره بین المللی تازه های قلب و عروق گفت: سن ابتلا به سکته قلبی در ایران 10 تا 20 سال کمتر از کشورهای غربی و آمریکاست.

پایین بودن سن ابتلا به سکته‎‌ قلبی در ایران نسبت به غرب و آمریکا
کد خبر: 320721
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۲ ۱۱:۵۳:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌‌ مسعود قاسمی رئیس بیست ویکمین کنگره بین‌المللی تازه های قلب و عروقدر نشست خبری اظهار داشت: اکنون علی رغم وجود مشکلات زیاد و وجود تحریم‌ها و افزایش جمعیت به مرحله‌ای رسیده این که همه مصائب و کمبودهای گذشته در خصوص درمان بیماری‌های قلبی و عروقی را پشت سر گذاشته‌ایم.

وی ادامه داد:بیست و یکمین دوره کنگره بین‌المللی تازه‌های قلب و عروق از 29 مرداد تا اول شهریور با حضور جمعی از متخصصان داخلی و خارجی از کشورهای آمریکا و اروپایی برگزار می‌شود.

رئیس کنگره بین المللی قلب و عروق با اشاره به اینکه در این کنگره آخرین اطلاعات در خصوص بیماری‌های قلبی و عروقی مبادله می‌شود، افزود: در خصوص تصویر برداری پیشرفته و استفاده از تکنولوژی‌های مدرن در 2و3 سال اخیر پیشرفت‌های خوبی به ویژه درباره ام.آر .ای داشته‌ایم.

قاسمی با اشاره به دستاوردهای مختلف کشور در حوزه درمان بیماری‌های قلبی و عروقی ،بیان داشت: امروز قادر هستیم تعویض دریچه‌های قلبی را بدون انجام عمل جراحی انجام دهیم.

قاسمی تاکید کرد:در حال حاضر نیاز به اعزام هیچ بیماری به خارج از کشور نداریم بلکه بسیاری از بیماران قلبی از کشورهای همسایه و ایرانیان خارج کشور برای درمان به کشورمان می آیند.

وی با اشاره به علل وقوع بیماری‌های قلبی در جامعه، گفت:کم تحرکی ،فشارخون ،افزایش وزن ،استرس و سبک زندگی نادرست از جمله عوامل ایجاد بیماری های قلبی و عروقی است.

این متخصص قلب و عروق بیان داشت: سن ابتلا به سکته های قلبی در ایران 10تا20سال کمتر از کشورهای غربی و آمریکاست و در ایران در سنین 40 تا50یا در جوانان 20ساله به وقوع می پیوندد در حالی که در کشورهای یاد شده در سنین 60 تا80سال به وقوع می پیوندد.

مسعود اسلامی دبیر علمی بیست و یکمین کنگره بین المللی تازه ای قلب و عروق با اشاره به اجرای طرح 247 در وزارت بهداشت،گفت: در این طرح در 24 ساعت شبانه روز و در 7 روز هفته فرد دچار آنفارکتوس قلبی با تماس با اورژانس به نزدیک ترین مرکز قلب و عروق انتقال داده می‌شوند.

وی ادامه داد:اکنون 51 بیمارستان برای طرح 247 فعالیت می‌کنند؛ به شکلی که فرد بیمار تا نیم ساعت پس از وجود مشکل قلبی خود با اورژانس تماس می‌گیرد و اورژانس از بیمار نوار قلبی گرفته و نوار را به مرکز اورژانس می فرستادیم.

اسلامی بیان داشت: در این حالت بیمار به وسیله اورژانس مستقیما به نزدیک ترین مرکز بیمارستانی که دارای اتاق آنژیوپلاستی است انتقال داده می شود کار باز کردن رگهای قلبی بیمار انجام می شود.

دبیر علمی بیست و یکمین کنگره بین المللی قلب تازه های قلب و عروق با بیان اینکه سال گذشته 15 هزار نفر از طریق انجام طرح 247 درمان شدند،افزود: در اکثر استان های کشور این مراکز ایجاد شده است و می توانند کمتر از 2 ساعت بیمار را برای درمان انتقال دهند.

وی با بیان اینکه استادان قلب در این مراکز از طریق گوشی همراه از نوار قلب بیمار آگاهی پیدا می کنند،افزود: این روش یکی از روش های موفق درمان بیماری های قلبی است.

اسلامی با اشاره به اینکه در دنیا تشخیص بیماری های قلبی در زنان نسبت به مردان دیرتر انجام می شود،گفت: یک باور غلط در این خصوص است که فکر می کنند درد حاصل از بیماری قلبی مربوط به اعصاب در زنان است.

دبیر علمی بیست و یکمین کنگره تازه ای قلب و عروق با تاکید براینکه زنان و افراد جوان نباید خود را مصون از بیماری های قلبی بدانند،یادآور شد:امروز 99درصد بیماری های قلبی با تجهیزات پزشکی موجود قابل تشخیص است.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این کنگره بین المللی ،تصریح کرد:آشنایی با داروهای جدید،نحو مصرف آن و روش های درمانی و تجهیزات جدید در درمان بیماری های قلبی و عروقی از جمله اهداف برگزاری این کنگره بین المللی است.


اسلامی درباره کمبود باتری قلب در کشور،افزود: برای این باتری های ارز 4200 تومانی تهیه می شود و کمبودی در این خصوص نداریم.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها