کد خبر: 318938
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۶ ۱۱:۱۲:۰۰
| |

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر:

انصراف و بازماندن حدود 7500 نفر از سفر حج

محمدتقی حلی‌ساز،رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با تشریح آخرین اقدامات انجام شده از سوی این سازمان برای حج تمتع 98 میانگین سنی زائران امسال حج را اعلام کرد.

انصراف و بازماندن حدود 7500 نفر از سفر حج
کد خبر: 318938
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۶ ۱۱:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ محمدتقی حلی‌ساز در نشست خبری امروز درباره تمهیدات مرکز پزشکی حج و زیارت برای حج امسال گفت: نخستین گروه از تیم‌های پزشکی و درمانی ما با شماری از پرسنل حج به عربستان اعزام شدند و دو گروه دیگر نیز در تاریخ‌های 16 و 20 تیرماه اعزام خواهند شد.

وی درباره میانگین سنی حجاج نیز گفت: میانگین سنی حجاج امسال 55 سال است. حدود 8000 زائر بین 70 تا 80 سال سن دارند و 1800 نفر نیز بالای 80 سال هستند.

به گفته وی حدود 150 نفر نیز زیر 18 سال سن داشتند.

حلی‌ساز ادامه داد: در همین راستا نیز زائران باید توجه داشته باشند که با توجه به گرمای هوا و شرایط موجود بیشتر مراقب خود بوده و به توصیه‌ها و هشدارهای کاروان‌ها توجه کنند.

به گفته رییس مرکز پزشکی حج و زیارت، ارائه خدمات درمانی به زائران در عربستان از هفدهم تیرماه (فردا) آغاز خواهد شد.

وی در مورد بازماندگان از سفر حج اظهارکرد: آمارهایی که ما در اختیار داریم ممکن است آمار نهایی و قطعی نباشد اما طبق آنچه که ما در اختیار داریم 425 نفر در همان مراحل اولیه معاینه و به توصیه پزشک از سفر انصراف دادند. برخی دیگر اصرار به سفر داشتند که پرونده‌شان به کمیسیون منتقل شد و از این تعداد نیز 73 نفر دوباره رد شدند.


وی با بیان اینکه حدود 7000 نفر نیز به دلایل مختلف غیرپزشکی نظیر هزینه و ... انصراف دادند، گفت: 71 نفر هم که وابسته به مصرف مواد مخدر بودند مجوز سفر ندارند که از این تعداد پرونده 29 نفر در حال بررسی است.


رییس مرکز پزشکی حج و زیارت با تاکید بر سخت‌گیری دو کشور ایران و عربستان در مورد حمل موادمخدر گفت: حتی یک گرم موادمخدر نیز مانع سفر خواهد شد و لازم است حجاج به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند. ضمن اینکه تجهیزات عربستان نیز پیشرفت زیادی کرده است.

حلی ساز در مورد افزایش میانگین سنی حجاج امسال گفت: پارسال میانگین سنی حجاج حدود 50 سال بود که امسال با پنج سال افزایش میانگین آن به 55 سال رسیده است.


وی درصد حجاج زن و مرد در حج امسال را نیز 48 درصد مرد و 52 درصد زن اعلام کرد و گفت: آمار حجاج بالای 80 سال ما تغییر چندانی در مقایسه با پارسال نداشته است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها