کد خبر: 318287
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۴ ۱۱:۴۲:۱۳
| |

اجرای طرح سنجش کودکان قبل از ورود به دبستان

معاون آموزشی آموزش و پرورش گفت: طرح سنجش کودکان قبل از ورود به دبستان که از 10 تیر آغاز شده است به مدت یک ماه ادامه دارد.

اجرای طرح سنجش کودکان قبل از ورود به دبستان
کد خبر: 318287
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۴ ۱۱:۴۲:۱۳

اعتمادآنلاین| پرویز حیدری راد افزود: خانواده ها در این مدت برای سنجش کودکان خود اقدام کنند و اگر خانواده ای در این مدت به پایگاه سنجش مراجعه نکرد ، در نوبت شهریور و مرحله دوم قرار می گیرد.


وی افزود: تکمیل پرونده سنجش کودکان شامل بررسی بینایی ، شنوایی ، آمادگی تحصیلی ، توان جسمانی و تزریق واکسن برای ورود به دبستان الزامی است و مدارس از افرادی که پرونده سنجش ندارند نمی توانند نام نویسی کنند.


حیدری از آمادگی پذیرش مدارس ویژه برای کودکانی که توان تحصیل در مدارس عادی را ندارند خبر داد و گفت: برخی کودکان اختلال یادگیری و یا کمبودی در بهره هوشی ندارند اما در یک موضوع خاص مثل بینایی و تکلم یا فراگیری یک درس مانند املا یا ریاضی مشکل دارند که متخصصان با آموزش در 20 جلسه کودکان را به حد کلاس می رسانند و در روند تحصیلی آنان اختلالی به وجود نمی آید.


اعظم فلاح مسئول پایگاه سنجش هزینه اجرای طرح برای هر کودک را 30 هزار تومان اعلام کرد و گفت: اگر خانواده ای تمکن مالی نداشته و بیش از یک فرزند کلاس اولی داشته باشد یا به صورت رایگان و یا به صورت نیم بها پذیرش می شود.
خانواده ها برای اجرای طرح سنجش کودکان خود پس از هماهنگی با مدرسه محل تحصیل فرزندانشان ، به هنرستان هدف مراجعه کنند.

منبع: صداوسیما

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها