کد خبر: 317267
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۰ ۱۷:۲۰:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از زندانی شدن بازیگر اسلحه به دست

کلت محسن افشانی مال چه کسی بود؟/ 91 روز تا 10 سال؛ مجازات حمل سلاح غیرمجاز/ 74 ضربه شلاق در انتظار افشانی؟

انتشار ویدئویی توسط محسن افشانی، بازیگر ایرانی، در اینستاگرام چطور او را روانه زندان کرد؟

کلت محسن افشانی مال چه کسی بود؟/ 91 روز تا 10 سال؛ مجازات حمل سلاح غیرمجاز/ 74 ضربه شلاق در انتظار افشانی؟
کد خبر: 317267
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۰ ۱۷:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ هفته گذشته محسن افشانی، بازیگر پرحاشیه ایرانی، ویدئویی همراه با همسرش در اینستاگرام منتشر کرد.

در ویدئوی منتشرشده، افشانی و همسرش یک آهنگ را در خودرو در حال حرکت لب‌خوانی می‌کنند. اما این تمام ماجرا نیست.

آقای بازیگر در حال خواندن آهنگ، ناگهان یک کلت کمری و در ادامه یک اسلحه سرد را- که به نظر یک چاقو است- رو به دوربین نشان می‌دهد.

البته این ویدئو بعد از گذشت چند ساعت از صفحه اینستاگرام افشانی حذف شد، اما دردسرش برای او باقی ماند.

رفتارهای خارج از عرف و انتشار تصاویر حاوی مطالب ترویج‌کننده خشونت در فضای مجازی باعث شد او به دستور مقام قضایی دستگیر و روانه زندان اوین شود.

سرهنگ تورج کاظمی، رئیس پلیس فتای تهران بزرگ، پنجم تیرماه در راستای این خبر اعلام کرد: پس از انتشار ویدئویی از سوی یکی از بازیگران مرد کشورمان و همسرش در صفحه شخصی که در آن از اسلحه و چاقو استفاده شده بود و اطلاع تیم‌های رصد پلیس فتا، کارآگاهان پلیس فتا برای رسیدگی به این موضوع وارد عمل شدند.

همچنین سردار مجید رئیس پلیس فتا با اشاره به رصد شبانه‌روزی فضای مجازی گفت: در رصد عام شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها که دقیق‌ترین حوزه رصد کشوری است، اگر یک نفر تصویری با یک اسلحه بادی هم داشته باشد مورد رصد قرار می‌گیرد.

آزادی‌ای که تکذیب شد

ظهر روز دهم تیرماه، بعد از گذشت چند روز بی‌اطلاعی از وضعیت افشانی، خبر رسید که او به قید وثیقه آزاد شد. البته طولی نکشید که این خبر از سوی مسئولان سازمان زندان‌ها تکذیب شد. تا به امروز مشخص نشده که هدف افشانی از انتشار آن ویدئو چه بوده است.

همسر افشانی به واسطه اینکه صرفاً در تصویر حضور داشته و سلاحی به دست نگرفته و همچنین اقدام به انتشار ویدئو نکرده، تا به امروز تحت تعقیب قرار نگرفته است.

حاشیه‌های زیادی که در چند سال اخیر با سوژه افشانی در رسانه‌ها منتشر شده بود، باعث شد برخی اقدام افشانی را به علاقه‌اش برای ماندن بر سر زبان‌ها و نوعی عشق به شهرت ارتباط دهند.

برخی دیگر اما می‌گویند او صرفاً خواسته ویدئویی جنجالی منتشر کند و از عواقبش آگاه نبوده است.

افشانی از بازی در چند فیلم و سریال ناگهان به اجرای برنامه پرطرفدار «ماه عسل» رسید که البته در آن موفق نبود و در میانه‌های ماه رمضان مجری دیگری جایش را گرفت.

از آن روز تاکنون او حاشیه کم نداشته است؛ از انتشار ویدئویی با همسرش در استخر گرفته تا ماجراهای پارتی دوبی، گریه روی آنتن زنده و درگیری با سوشا مکانی دروازه‌بان سابق تیم ملی فوتبال ایران.

طبق قانون چه مجازاتی در انتظار افشانی است؟

به موجب ماده 6 قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز مصوب 1390، حمل غیرمجاز سلاح جرم است.

طبق این قانون مجازات حبس و جزای نقدی برای حمل این نوع سلاح‌ها در نظر گرفته شده است، اما میزان حبس و جزای نقدی بستگی به نوع سلاح دارد. با این حال طبق این قانون، حداقل مدت حبس تعیین‌شده برای حمل این سلاح‌ها 91 روز و حداکثر آن 10 سال است. حداقل مبلغ جزای نقدی نیز یک میلیون تومان و حداکثر آن هشت میلیون تومان است. در ادامه مجازات‌ها را به تفکیک مورد بررسی قرار می‌دهیم.

مجازات تظاهر و قدرت‌نمایی به وسیله چاقو یا هر نوع اسلحه دیگر


به موجب ماده 617 قانون مجازات اسلامی هر کس به وسیله چاقو یا هر نوع اسلحه دیگری تظاهر یا قدرت‌نمایی کند یا آن را وسیله مزاحمت اشخاص یا اخاذی یا تهدید قرار دهد یا با کسی گلاویز شود، در صورتی که از مصادیق محارب نباشد، به حبس از شش ماه تا دو سال و تا 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها