کد خبر: 317223
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۰ ۱۴:۲۵:۳۱
| |

فشار خون 26 میلیون ایرانی بررسی و ثبت شد

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: در مرحله اجرایی بسیج ملی کنترل فشارخون، تاکنون فشار خون 26 میلیون نفر در سراسر کشور ثبت شده است.

فشار خون 26 میلیون ایرانی بررسی و ثبت شد
کد خبر: 317223
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۰ ۱۴:۲۵:۳۱

اعتمادآنلاین| ‌ کیانوش جهانپور درخصوص آخرین آمار بسیج ملی کنترل فشار خون، اظهار کرد: بر اساس آمارها، در سال 96 در کشور 97 هزار نفر بر اثر بیماری‌های مرتبط با فشار خون بالا جان خود را از دست داده‌اند و ضرورت داشت که توجه همگانی به کنترل این بیماری معطوف شود.

وی با بیان اینکه بسیج ملی کنترل فشار خون در دو فاز اطلاع رسانی و عملیاتی اجرا می‌شود، افزود: فاز اجرایی این بسیج ملی از 15 تیرماه، در مراکز درمانی، ایستگاه‌های سلامت و نقاط تعیین شده در سطح کشور عملیاتی شده است و تاکنون 26 میلیون فشارخون در سراسر کشور مورد سنجش قرار گرفته و ثبت شده است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت از بیماری‌های غیرواگیر به عنوان عمده‌ترین دلیل مرگ مردم ایران یاد کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین عوامل بیماری‌های غیرواگیر، فشار خون و عدم کنترل آن است. بنابراین در بسیج ملی کنترل فشار خون به دنبال شناسایی حداقل 2 میلیون بیمار جدید مبتلا به فشارخون هستیم و این بیماران پس از تشخیص، به سطوح بعدی ارجاع داده می‌شوند.

بسیج ملی کنترل فشارخون از تاریخ 27 اردیبهشت ماه، همزمان با روز جهانی فشارخون، با شعار "فشارخون؛ بدانیم و اقدام کنیم"، در سراسر کشور آغاز شده و اکنون در مرحله اجرایی قرار دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها