آزارگران جنسی در کشورهای خاورمیانه چگونه مجازات می‌شوند؟

اگرچه لایحه تامین امنیت زنان علیه خشونت در ایران هنوز به جایی نرسیده، اما دیگر کشورهای خاورمیانه حتی قوانین مرتبط با مجازاتش را هم تصویب کردند.

حجم ویدیو: 1.76M | مدت زمان ویدیو: 00:01:00 دانلود ویدیو
کد خبر: 313886
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۳ ۱۲:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ شش سال از نخستین روزی که لایحه تامین امنیت زنان علیه خشونت منتشر شد، می‌گذرد.

این لایحه شامل سه بخش بازدارندگی، حفاظتی و حمایتی است و علاوه بر خشونت‌های خانگی، به موضوع مهم آزارهای خیابانی هم برای نخستین ‌بار اشاره کرده است.

لایحه تامین امنیت زنان علیه خشونت تا به امروز اقبالی در مجلس ایران نداشته، اما سایر کشورهای خاورمیانه در آن پیشتاز بوده‌اند.

قانون مبارزه با آزار و اذیت جنسی یک سال پیش در عربستان تصویب شد و به موجب آن افرادی که مرتکب آزار جنسی می‌شوند به دو سال حبس یا پرداخت جریمه 100 هزار ریال یا هر دو محکوم خواهند شد.

همچنین در قانون مجازات جدید مصر، برای کسی که مرتکب آزار جنسی می‌شود یک سال زندان و 700 تا 1400 دلار جریمه نقدی در نظر گرفته شده است.

نمایندگان در عراق نیز به دنبال تجدید نظر و فعال‌ کردن قانون مجازات کیفری هستند تا بازدارندگی آزار جنسی در آن مشهودتر باشد.

حال، طبق اعلام معاون قوه قضاییه مبنی بر عزم جدی ریاست این قوه، قرار است لایحه تامین امنیت زنان علیه خشونت در دستور کار رسیدگی مسئولان عالی قضایی و معاونت حقوقی و فرهنگی قرار گیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها