کد خبر: 313012
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۶ ۱۳:۳۰:۱۸
| |

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بیان کرد:

 امکان طرح دعوا در محاکم برای خسارت‌دیدگان مسابقات ورزشی

حسن نوروزی، سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: طبق اصل 159 قانون، هر فردی می‌تواند برای تظلم‌خواهی به قوه قضائیه مراجعه کند بنابراین چنانچه آسیب یا خسارتی در جریان برگزاری مسابقات ورزشی رخ دهد، امکان طرح دعوا در محاکم حقوقی وجود دارد.

 امکان طرح دعوا در محاکم برای خسارت‌دیدگان مسابقات ورزشی
کد خبر: 313012
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۶ ۱۳:۳۰:۱۸

اعتمادآنلاین| ‌ حسن نوروزی، سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی در مورد ورود قوه قضائیه به مسابقاتی که تماشاگران در آن خلاف شئون اسلامی رفتار کرده، شعار می‌دهند یا موجب ضرب و جرح و آسیب‌رساندن به دیگران می‌شود، گفت: طبق اصل 159 قانون اساسی، هر فرد ایرانی می‌تواند برای تظلم‌خواهی به قوه قضائیه مراجعه کند بنابراین افراد در انجام هر نوع ورزشی مانند فوتبال، والیبال و غیره، بخواهند باعث ایراد خسارت، آسیب ،اهانت یا مزاحمت برای سایر افراد شوند، اینجاست که قوه قضائیه می‌تواند ورود کند.

وی افزود: اگر شکات دچار آسیب یا خسارت مالی، تخریبی یا حتی اتلاف وقت شده‌اند می‌توانند به محاکم حقوقی مراجعه کنند و اگر دچار خسارات جانی، آسیب جسمانی یا آسیب معنوی یا توهین عملی شده‌اند نیز می‌توانند به مراجع کیفری مراجعه و تظلم‌خواهی خود را ارائه کنند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در مورد اتفاقات اخیر رخ داده در فینال جام حذفی، مشکلات در برگزاری، اغتشاش و تخریب صندلی‌ها توسط برخی تماشاگران گفت: این عدم برنامه‌ریزی از ناحیه مسؤولان ورزشگاه، فدراسیون و صداوسیما یا هر شخصی که به نوعی باعث آسیب رساندن به ورزشگاه، توهین یا تخریب اموال عمومی شده باشند، از نظر معاونت در ارتکاب جرم می‌توانند محاکمه شوند.

نوروزی گفت:بنابراین خسارت وارد شده در هر مسابقه ورزشی، در محاکم حقوقی می تواند طرح دعوا شود و مهم این است که مشخص شود که چه کسی این کار را انجام داده؛ آیا فدراسیون تخلفی مرتکب شده یا مسؤولان ورزشگاه، شهرستان، صداوسیما و یا هر شخص و یا نهادی باشد می‌توان علیه آن طرح دعوا کرد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها