کد خبر: 312999
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۶ ۱۳:۱۲:۰۶
| |

رئیس‌کل دادگستری زنجان:

مبارزه مقتدرانه با فساد مورد توجه دادستان‌ها قرار گیرد

حجت‌الاسلام اسمعیل صادقی نیارکی، رئیس‌کل دادگستری استان زنجان گفت: دفاع مقتدرانه از حقوق عامه و مبارزه با فساد باید مورد توجه دادستان‌ها قرار گیرد.

مبارزه مقتدرانه با فساد مورد توجه دادستان‌ها قرار گیرد
کد خبر: 312999
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۶ ۱۳:۱۲:۰۶

اعتمادآنلاین| ‌ حجت‌الاسلام اسمعیل صادقی نیارکی، رئیس‌کل دادگستری استان زنجان در آئین تکریم و معارفه رئیس دادگستری و دادستان شهرستان سلطانیه با بیان اینکه مطابق قانون اساسی دستگاه قضائی یکی از ارکان مهم در جمهوری اسلامی است که در فصل 11 این قانون قوه قضائیه را مساوی با دفاع مقتدرانه و شجاعانه از عدالت بیان کرده که این امر نشان از جایگاه بالای دستگاه قضائی و قضاوت است.

وی با اعلام این نکته که اجرای عدالت و احقاق حق رسالتی خطیر، سخت و اثرگذار است، افزود: قبول مسئولیت در چنین مسیری ایثارگری است و این توفیق الهی را ما بایستی مغتنم بشماریم و با همه وجود و توان از قدرت مسئولیت خود برای خدمت به مردم و بسط عدالت استفاده کنیم.

رئیس شورای قضائی استان زنجان خاطرنشان کرد: یکی از خصوصیات دادستان‌ها به عنوان مدعی‌العموم شجاعت و جسارت بالا در تصمیم‌گیری‌ها است که انتخاب ما نیز بر اساس توانمندی‌های افراد و داشتن این شاخصه‌ها بوده و امیدواریم این تغییر در مسئولیت‌ها در نوع ارائه خدمات به مردم ملموس و دیده شود.

این مقام عالی قضائی با اشاره به نقش مؤثر مردم در عرصه‌ها مختلف بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: در هر حکومت و عرصه‌ای که مردم حضور فعال داشتند توفیقاتی به دست آمده که نمونه عینی آن نقش مردم در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل بوده و ما باید به سوی مردم و برای حل مشکلات‌شان قدم برداریم که از مراکز و مکان‌هایی که مردم از قشرهای مختلف حضور دارند مساجد و مصلی‌های نمازجمعه است.

صادقی نیارکی با تأکید بر این موضوع که قانون خط قرمز دستگاه قضائی است و معیار و شاخص همه رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضائی باید قانون باشد اگر این مهم محقق شد مردم تصمیمات ما را خواهند پذیرفت و دفاع مقتدرانه از حقوق عامه و مبارزه با فساد بایستی مورد توجه دادستان‌ها قرار گیرد.

در پایان این مراسم از رضا صالحی و یوسف عرب‌لو رئیس دادگستری و دادستان سابق تقدیر و علی مقدم و مجید عبدی به عنوان رئیس جدید دادگستری و دادستان شهرستان سلطانیه معرفی شدند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها