کد خبر: 312942
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۶ ۱۰:۵۹:۳۵
| |

بک وکیل دادگستری:

با بدحجابی نمی‌توان برخورد فیزیکی یا قضایی کرد

سیدمحمود علیزاده طباطبایی، وکیل دادگستری گفت: با یک مساله اجتماعی مانند بدحجابی نمی‌توان برخورد فیزیکی یا قضایی کرد بلکه باید مطالعات اجتماعی بر روی آن انجام داد.

با بدحجابی نمی‌توان برخورد فیزیکی یا قضایی کرد
کد خبر: 312942
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۶ ۱۰:۵۹:۳۵

اعتمادآنلاین| ‌ سیدمحمود علیزاده طباطبایی، وکیل دادگستری درباره بررسی علت افزایش قانون شکنی یا ناهنجاری در جامعه گفت: این موضوع نیاز به مطالعه اجتماعی دارد و نمی‌توان با یک مساله اجتماعی برخورد فیزیکی و قضائی کنیم بلکه باید جامعه شناسان و روانشناسان آن را مطالعه کرده و دلیلش را پیدا کنند.

وی افزود: برخورد بد با موضوعاتی همچون بدحجابی باعث می‌شود ابزاری به دست مخالفین بدهیم؛ لذا باید این موضوع را دستگاه قضائی که وظیفه‌اش پیشگیری از وقوع جرم است و مرکز پژوهش‌ها و تحقیقات دارد، دنبال کند. برخورد قضائی و فیزیکی با مساله اجتماعی جواب نمی‌دهد.

علیزاده طباطبایی با بیان اینکه طبق قوانین بدحجابی یا بی حجابی جرم است، گفت: باید این موضوع را جامعه شناسان و روانشناسان و حقوقدانان مطالعه کنند و علل و عوامل و راه حل آن را پیدا کنند و قطعاً راه حل آن برخورد فیزیکی نیست.

این وکیل دادگستری در پایان گفت: موضوعاتی مانند بدحجابی، سگ گردانی، اعتیاد و غیره عوامل مختلفی اعم از اقتصادی و اجتماعی و … دارد و باید جامعه شناسان و روانشناسان علل و عوامل آن را مطالعه کنند و مطالعات اجتماعی بر روی آن انجام دهند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها