کد خبر: 312444
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۴ ۱۴:۴۹:۳۸
| |

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی هشدار داد:

خطر ورود شیرابه زباله‌ها به آب‌های زیرزمینی آذربایجان غربی

مهران نظری، مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: انباشت زباله در جاده‌های استان تبدیل به معضل شده است.

خطر ورود شیرابه زباله‌ها به آب‌های زیرزمینی آذربایجان غربی
کد خبر: 312444
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۴ ۱۴:۴۹:۳۸

اعتمادآنلاین| ‌ مهران نظری، مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه که در مصلی امام خمینی برگزار شد افزود: امروزه جاده‌های استان با زباله‌های انباشته شده دست و پنجه نرم می‌کند، مردم از مسئولان استان در خصوص جمع آوریزباله‌های اطراف جاده‌های استان مطالبه گری کنند.

وی با اشاره به اینکه مدیریت پسماند استان از اولویت‌های سازمان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی است، تصریح کرد: باید اقدام جدید در خصوص شیرابه زباله‌های رها شده در استان صورت گیرد چرا که در صورت ورود این شیرابه‌ها به آب‌های زیرزمینی با مشکلات جدی روبرو خواهیم شد.

نظری با اشاره به اینکه مسئله روز آذربایجان غربی در حوزه محیط زیست، موضوع دریاچه ارومیه است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه بارندگی‌های اخیر و اقدامات مهم ستاد دریاچه ارومیه در خصوص رهاسازی حق آبه دریاچه باعث احیا دریاچه شده و در حال حاضر حجم آب دریاچه به 5 میلیارد و 200 میلیون مترمکعب رسیده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی اظهار کرد: اگر لایه روبی رودخانه‌ها، مدیریت آب و اصلاح الگوی کشت در استان به موقع صورت نمی‌گرفت امروز دریاچه ارومیه احیا نمی‌شد.

نظری با اشاره به اینکه در حال حاضر 4 هزار محیط‌بان از محیط زیست آذربایجان غربی حفاظت می‌کنند یادآور شد: این اداره کل با توجه به اینکه مناطق زیستگاهی استان گسترده است نیاز به نیروی انسانی و تجهیزات دارد.

وی ادامه داد: در سال گذشته 480 تخلف در مناطق زیستگاهی آذربایجان غربی توسط محیط بانان شناسایی و ثبت شده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها