کد خبر: 310728
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۸ ۱۲:۴۵:۰۰
| |

رئیس سازمان پارک ها و فضای سبز شهر تهران:

آبیاری فضای سبز با کمترین هدر رفت آب انجام شود

علی محمد مختاری، رئیس سازمان پارک ها و فضای سبز شهر تهران گفت: ما سال‌هاست دستور داده‌ایم که آبیاری فضای سبز در هنگام شب و با کمترین هدر رفت آب انجام شود.

آبیاری فضای سبز با کمترین هدر رفت آب انجام شود
کد خبر: 310728
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۸ ۱۲:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ علی محمد مختاری، رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران درباره گلایه یکی از اعضای شورای شهر تهران درباره هدر رفت آب در حین آبیاری فضای سبز شهر تهران گفت: ما سالهاست که دستور داده‌ایم که آبیاری فضای سبز در هنگام شب و با کمترین هدر رفت آب انجام شود.

وی همچنین به بحث استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز شهر تهران اشاره کرد و گفت در حال حاضر پارک های سطح شهر تهران با 70 میلیون متر مکعب آب که از چاه ها استخراج می شود آبیاری می‌شود.

مختاری گفت: اما برای جنگل ها و فضای سبز اطراف شهر تهران از پساب ناشی از فاضلاب استفاده می شود تا کمترین میزان استفاده از آب شرب و سفره های زیرزمینی را شاهد باشیم.

رئیس سازمان پارک‌ها وفضای سبز شهر تهران خاطرنشان کرد: این در حالی است که بر اساس برنامه زمان بندی شده تا سال 1410 همه فضای سبز شهر تهران با پساب تصفیه شده فاضلاب آبیاری خواهد شد.

این در حالی است که شهربانو امانی عضو شورای سالامی شهر تهران نسبت به هدر رفت آب در شهرداری تهران و بخصوص در سازمان پارکها و فضای سبز شهر تهران گلایه و انتقاد داشت.

به اعتقاد وی 18 هزار کارمند فضای سبز و پارک‌ها آموزش های لازم را برای جلوگیری از هدر رفت آب ندیده‌اند.

البته امانی معتقد است که سیستم‌های به کار رفته در آبیاری فضای سبز علمی نبوده و هنوز از روش های بسیاری قدیمی برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌شود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها