کد خبر: 307887
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۷ ۱۱:۲۷:۰۰
| |

معاون جهاد کشاورزی استان تهران خبر داد:

ورود ملخ‌ها تنها به یک مزرعه در جنوب تهران/ 2هزار هکتار سم‌پاشی شده است

عباسعلی عامری، معاون جهاد کشاورزی استان تهران از ورود ملخ‌ها به یک مزرعه خبر داد و گفت: 2هزار هکتار از مزارع سم‌پاشی شده است.

ورود ملخ‌ها تنها به یک مزرعه در جنوب تهران/ 2هزار هکتار سم‌پاشی شده است
کد خبر: 307887
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۷ ۱۱:۲۷:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ عباسعلی عامری، معاون بهبود و تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان تهران بیان داشت: این حشرات تنها به یک مزرعه در شهرری وارد شدند که با آن‌ها مبارزه شد.

وی در ادامه افزود: با توجه به اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته درباره ملخ صحرایی در استان‌های جنوبی مردم با این حشره آشنا شدند اما ملخ‌های مشاهده‌شده در استان تهران از نوع بومی است.

عامری درباره علت ازدیاد این‌گونه ملخ بیان داشت: در سال‌های گذشته تغذیه خوبی وجود نداشت و زمانی که پوره‌ها از تخم بیرون می‌آمدند از بین می‌رفتند اما امسال با تغذیه خوب توانستند پرواز کنند.

معاون جهاد کشاورزی استان تهران درباره تغذیه ملخ‌های بومی عنوان کرد: در استان تهران چند نوع ملخ بومی وجود دارد و با توجه به شرایط ریزش‌های جوی و رشد خوب انواع گیاهان مرتعی این حشرات تغذیه خوبی داشتند.

وی با اشاره به آمادگی کامل جهاد کشاورزی در مبارزه با هرگونه آفت خاطرنشان کرد: ملخ‌ها تنها به یک مزرعه در شهرهای وارد شدند که مبارزه با آن‌ها صورت گرفته و دو هزار هکتار از مزارع نیز سم‌پاشی شده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها