کد خبر: 307028
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۴ ۱۱:۲۶:۵۰
| |

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان گلستان تاکید کرد

تهیه نقشه کاداستر حریم رودخانه‌ها تسریع شود

مهدی قاسمی وناجمی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان در خصوص مصوبات جلسه کارگروه صیانت از منابع آب دادگستری گفت: تهیه نقشه کاداستر حریم رودخانه‌ها از مواردیست که در جلسه این کارگروه بر تسریع آن تاکید شد.

تهیه نقشه کاداستر حریم رودخانه‌ها تسریع شود
کد خبر: 307028
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۴ ۱۱:۲۶:۵۰

اعتمادآنلاین| مهدی قاسمی وناجمی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان در خصوص مصوبات جلسه کارگروه صیانت از منابع آب دادگستری گفت: شرکت آب منطقه‌ای استان موظف شد تا پایان خرداد در نشست مشترک با جهاد کشاورزی- امور اراضی- منابع طبیعی و آبخیزداری- حفاظت محیط زیست- ثبت اسناد و املاک استان و شهرداری گرگان اختلافات موجود درباره کاربری اراضی حریم و بستر رودخانه ها، سدها، مسیل ها، برکه ها، مرداب ها، شبکه‌های آبرسانی، آبیاری و زهکشی را رفع کنند و گزارش آن را به دادگستری ارائه دهند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان افزود: تهیه نقشه کاداستر حریم رودخانه‌ها از دیگر مواردیست که در جلسه این کارگروه بر تسریع آن تاکید شد.

وی خاطرنشان کرد: افزایش گشت‌های مشترک گشت و بازرسی به منظور شناسایی چاه‌های غیرمجاز، ساخت و ساز غیرمجاز در حریم رودخانه ها، مسیل ها، تخلیه زباله‌ها و نخاله‌ها در رودخانه‌ها و تعیین یک نماینده در هر شهرستان برای پیگیری این موضوع و کنترل اضافه برداشت از چاه‌های مجاز با نصب کنتور‌های هوشمند از دیگر مصوبات این کارگروه بود.

حجت الاسلام والمسلمین قاسمی وناجمی در ادامه تصریح کرد: همچنین مقرر شد اصلاح سازه‌های تقاطعی غیراصولی مانند پل‌ها که آب منطقه‌ای برای آن‌ها اخطاریه صادر کرده است در طرح‌های 98 در اولویت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قرار گیرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان همچنین از اختصاص شعب تخصصی در دادسرا‌ها و دادگاه‌های عمومی و انقلاب برای بررسی پروند‌ه های مربوط به امور آب خبر داد و گفت: سامانه سجام به نشانی sajam.adliran.ir هم گزارش‌های مردمی درباره دست اندازی به منابع آب و حریم رودخانه‌ها را دریافت و به آن رسیدگی می‌کند.

منبع: میزان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها