کد خبر: 306348
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۲ ۱۰:۵۰:۰۰
| |

فاطمه ذوالقدر، عضو فراکسیون زنان مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

طرح تشدید مجازات اسیدپاشی بازدارنده است/ برای برخورد با اسیدپاشی خلاء قانونی داشتیم

فاطمه ذوالقدر، عضو کمیسیون زنان مجلس، به نقش بازدارنده طرح تشدید مجازات اسیدپاشی اشاره کرد و گفت: این طرح نکات بسیار خوبی دارد. همین‌ که در جامعه مطرح می‌شود و مردم می‌دانند دولت جدی است و نمایندگان مجلس به فکر هستند، موجب بازدارنده بودن این طرح می‌شود.

طرح تشدید مجازات اسیدپاشی بازدارنده است/ برای برخورد با اسیدپاشی خلاء قانونی داشتیم
کد خبر: 306348
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۲ ۱۰:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| فاطمه ذوالقدر، نماینده تهران و عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین، ضمن اشاره به مصوبه مجلس در خصوص تشدید مجازات اسیدپاشی، گفت: مخالفان کلیات طرح تشدید مجازات اسیدپاشی معتقد بودند قانون قبلی بهتر است، اما زمانی که اعضای کمیسیون توضیح دادند که تا پیش از این چه خلأهایی در قانون وجود داشت، آنها قانع شدند.

او ادامه داد: برای مثال در طرح تشدید مجازات اسیدپاشی اعدام و قصاص را مطرح کردیم و مجازات تشدید شد، بنابراین برخی از خلأهای قانونی‌ برطرف شد. نظر نمایندگانی که مخالف طرح تشدید مجازات اسیدپاشی بودند این بود که مجازات خریدوفروش اسید در این طرح نیامده است که قرار شد اصلاح شود و پیشنهاد دهیم این موضوع را بیاورند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: البته پیشنهاد تعیین مجازات برای فروشندگان اسید را به کمیسیون قضایی داده بودیم، اما چاپ‌ نشده بود. بنابراین قرار شد این مورد را اصلاح کنیم. در واقع مخالفت‌ها با طرح تشدید مجازات اسیدپاشی جدی نبود، تنها چهار مخالف داشت و کلیات آن با اکثریت آرا تصویب شد.

ذوالقدر به نقش بازدارنده طرح تشدید مجازات اسیدپاشی اشاره کرد و گفت: این طرح نکات بسیار خوبی دارد. همین‌ که در جامعه مطرح می‌شود و مردم می‌دانند دولت جدی است و نمایندگان مجلس به فکر هستند، موجب بازدارنده بودن این طرح می‌شود.، چرا که فرد جانی می‌داند راحت نمی‌تواند از قانون فرار کند. از طرف دیگر در طرح تشدید مجازات اسیدپاشی، شاهد بحث‌های حمایتی برای بیمه‌ قربانیان و کمک‌هایی که بهزیستی برایشان انجام ‌می‌دهد، بودیم تا کسانی که در معرض این آسیب قرار می‌گیرند در جامعه رها نشوند. در واقع دولت، بیمه و بهزیستی را مکلف کردیم تا توجه و عنایت‌های لازم را به این افراد داشته باشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها