کد خبر: 291474
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۶ ۱۶:۱۶:۰۵
| |

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا:

نیروی انتظامی آمادگی مدیریت جمعیت 2 برابری زائران اربعین را هم دارد

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا به آمادگی نیروی انتظامی برای مدیریت جمعیت دو برابری زائران اربعین اشاره کرد و گفت: در اربعین حسینی (ع) سال 98 تلاش می کنیم از تمام ظرفیت های نیروی انتظامی استفاده کنیم و آنها را پای کار بیاوریم.

نیروی انتظامی آمادگی مدیریت جمعیت 2 برابری زائران اربعین را هم دارد
کد خبر: 291474
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۶ ۱۶:۱۶:۰۵

اعتمادآنلاین| ‌ سردار محسن فتحی زاده در اولین جلسه کمیته امنیتی انتظامی ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، گفت: امسال همزمان با برگزاری اربعین حسینی (ع) به دلیل رایگان شدن صدور روادید و پیش بینی افزایش جمعیت زائران با شرایط خاصی روبه رو هستیم؛ بنابراین در سال جاری باید خود را برای جمعیتی 2 برابری از زائران نسبت به سال گذشته آماده کنیم.


وی با تاکید بر اینکه نیاز است آمادگی و هماهنگی ها بین بخش های مختلف در حد مطلوب صورت بگیرد، عنوان کرد: 8 مهر ماه سال 98 (اول ماه صفر)، عملیات اربعین حسینی (ع) آغاز می شود؛ حدود 4 ماه و 23 روز تا اربعین حسینی (ع) و جبران کمی ها و کاستی ها زمان باقی مانده است.


جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا ادامه داد: لازم است برگزاری جلسات و هماهنگی های کمیته امنیتی انتظامی ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) در سال جاری پررنگ تر از سال های قبل برگزار شود؛ برهمین اساس بایستی از کلیه ظرفیت های موجود، به صورت بهینه استفاده شود و هماهنگی بین دستگاه ها بیش از گذشته و با جدیت لازم صورت بگیرد.


جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا خاطرنشان کرد: طی سال گذشته با وجود برخی مشکلات، 2 میلیون زائر اربعین حسینی را به خوبی مدیریت کردیم، برهمین اساس امسال نیز باید برای رفع برخی مشکلات با جدیت عمل کنیم.


وی با تأکید بر تأمین امنیت زائران در اربعین حسینی سال 98 گفت: بحمدالله سال گذشته هیچ گونه مشکل امنیتی در محدوده مسئولیتی در کشور به وجود نیامد، بنابراین تأمین امنیت امسال با جدیت بیشتری پیگیری می شود و امنیت را با وجود برخی از تهدید های موجود برقرار می کنیم.

صدور روادید سرعت می یابد


سردار فتحی زاده همچنین به اهمیت توجه به صدور روادید برای زائران اشاره کرد و گفت: امسال قطعا جمعیت زائران 2 برابر می شود، بنابراین با مدیریت جدی و هماهنگ بایستی روادید در زمان مناسب به دست زائران برسد.


جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا عنوان کرد: طی سال گذشته 2 میلیون زائر توسط وسائل حمل و نقل عمومی با وجود برخی از مشکلات مدیریت شدند، لازم است امسال نیز به صورت جدی به این موضوع پرداخته شود؛ احتمال دارد سیاست های حمل و نقلی را تغییر دهیم در این راستا لازم است با پلیس راهور جلساتی برگزار شود.


وی تصریح کرد: در صورتی که جمعیت زائران اربعین، امسال بیش از سال گذشته باشد باید بار حمل و نقل عمومی را به حمل و نقل خصوصی واگذار کنیم.


جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا به موضوع زیرساخت های کنترل جمعیت اشاره کرد و ادامه داد: لازم است مرز خسروی تعیین تکلیف شود و تا زمان برگزاری کنگره عظیم اربعین به مدار جدی بهره برداری برسد.


وی همچنین به زیرساخت های کشور عراق اشاره و بیان کرد: این موضوع از اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که زیرساخت های کشور مقابل نیز در این امر تأثیر گذار است بنابراین باید ظرفیت و آمادگی هر دو کشور را در نظر بگیریم؛ اگر جمعیت زائران در گیت های ورودی به کشور عراق دچار تراکم شود ناچار هستیم این جمعیت را در مرز کشور خود متوقف کنیم، البته سال گذشته در این رابطه با کمترین مشکل مواجه بودیم.


سردار فتحی زاده تأکید کرد: باید با هماهنگی و جدیت موضوعات مربوط به اربعین حسینی سال 98 را دنبال کنیم؛ در نیروی انتظامی از مدتها پیش جلساتی در این رابطه برگزار شده و ستاد اربعین در این رابطه فعال است اما بسیاری از کارها به خروجی بخش های دیگر گره خورده بنابراین باید تمامی ظرفیت ها را برای رفع مشکلات پای کار بیاوریم.


جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا عنوان کرد: در خصوص اربعین حسینی (ع) باید مدیریت افکار عمومی صورت بگیرد و اطلاع رسانی و عملیات روانی به موقع انجام شود.


وی ادامه داد: برخی از زائران تصور می کنند، روادید وجود ندارد در حالی که روادید رایگان شده و وجود دارد که بایستی در این رابطه اطلاع رسانی صحیح و به موقع صورت بگیرد.


سردار فتحی زاده به برگزاری جلسات تخصصی و فنی در رابطه با موضوعات مطرح شده اشاره و بیان کرد: برای پیشرفت بهتر در کارها در کنار این نشست هایی که هر چند وقت یکبار برگزار می شود باید هماهنگی و تبادل اطلاعات صورت بگیرد و کارگروه های تخصصی نیز تشکیل تا موضوعات حرفه ای تر دنبال شود در این راستا به انسجام و هم افزایی برای ارتقاء امنیت نیاز داریم.

زیرساخت های حمل و نقل فراهم شده است


جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا با تأکید به حمل و نقل و آماده سازی زیرساخت ها با توجه به افزایش جمعیت زائران، گفت: قطعا تردد خودروها افزایش چشمگیری خواهد داشت پس باید شرایط در مرزها با توجه به سیل اخیر مهیا باشد.


وی همچنین به تعیین تکلیف مرز خسروی تا اربعین حسینی (ع) تأکید کرد و گفت: عملیات عبور زائران اربعین باید زودتر از موعد به سرانجام برسد همچنین آسان سازی و روان سازی صدور روادید باید به عنوان یک موضوع جدی مدنظر باشد؛ در خصوص صدور الکترونیکی روادید نیز موضوعاتی عنوان شده اما هنوز زیرساخت های آن مهیا نیست.


سردار فتحی زاده تأکید کرد: طرح های امنیتی و انتظامی باید با استفاده از تجربیات سال گذشته به روز رسانی شود و تمامی نیروهای مسلح وظایف خود را در رابطه با طرح های امنیتی انتظامی به درستی بدانند.


جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا عنوان کرد: علاوه بر مرزهای موجود برای عبور زائران اربعین حسینی باید بر مرزهای شرقی کشور نیز نظارت بهتری صورت بگیرد؛ امسال باید درباره مرزی که زائران غیرایرانی از آن تردد می کنند بازنگری شود.


وی ادامه داد: امسال به دلیل حجم زیاد زائران خوزستانی در جنوب، مرز شلمچه به خوزستانی ها اختصاص می یابد و محل جدیدی برای عبور زائران غیر ایرانی همچون مرز خسروی اختصاص داده شود، بنابراین لازم است در این رابطه زودتر از اربعین حسینی (ع) تعیین تکلیف شود.


سردار فتحی زاده عنوان کرد: بحمدالله بودجه مطلوبی از سوی دولت برای اربعین امسال اختصاص یافته، بنابراین لازم است با وجود منابع تأمین شده برخی مشکلات رفع شود و دیگر سازمان های مربوطه پای کار بیایند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها