کد خبر: 291102
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۵ ۱۴:۴۳:۰۰
| |

مسئول مدیریت بحران: 

ساخت و ساز بر روی گسل‌ و حریم رودخانه‌ها فاجعه آور است/ فعالیت گسل‌های تهران جدی گرفته شود/ احتمال بروز 30 بحران در پایتخت

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران گفت: سناریوی زلزله پایتخت بر اساس فعالیت‌های گسل ری نوشته شده، بنابراین فعالیت این گسل‌ها باید جدی گرفته شود.

ساخت و ساز بر روی گسل‌ و حریم رودخانه‌ها فاجعه آور است/ فعالیت گسل‌های تهران جدی گرفته شود/ احتمال بروز 30 بحران در پایتخت
کد خبر: 291102
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۵ ۱۴:۴۳:۰۰

اعتمادآنلاین| رضا کرمی محمدی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران با بیان اینکه ساخت و ساز بر روی گسل ها و حریم رودخانه ها در زمان زلزله فاجعه آور است، اظهار داشت: جلوگیری از ساخت و ساز در این مناطق باید در دستور کار مدیریت شهری قرار گیرد.


وی تصریح کرد: پایش خطرات احتمالی زلزله و سیل از جمله اقداماتی است که باید توسط نیروهای ستاد مدیریت بحران انجام شود تا در زمان بروز حادثه آمادگی لازم برای امداد وجود داشته باشد.


محمدی، پیش آگاهی را راهکاری موثر و مهم در راستای مقابله با بحران برشمرد و افزود: دانش و آگاهی در حوزه مدیریت بحران برای مقابله با حوادث موجب پیشگیری به موقع و انجام اقدامات لازم در هنگام ضرورت می شود.


وی ایده های مردمی در مقابله با بحران ها را امری مهم و مورد توجه دانست و افزود: این ایده‌ها باید توسط ستاد مدیریت بحران سازماندهی شود تا هنگام وقوع حادثه در بهبود خدمات رسانی و تاثیرگذاری آن گام های مطلوبی برداشت.


رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران اضافه کرد: احتمال بروز 30 بحران از جمله زمین لرزه، سیل و لغزش زمین در پایتخت وجود دارد که همین موضوع زمینه اهتمام گسترده و برنامه ریزی دقیق تری را از سوی مسئولان امر می طلبد.


وی در ادامه به تشکیل طرح خانه‌های دوام و عضوگیری در این خانه‌ها اشاره کرد و افزود: تاکنون 10 هزار نفر از شهروندان تهرانی در این طرح ثبت نام کرده اند تا در صورت بروز حوادث غیرمترقبه، آموزش های لازم را دیده باشند.


کرمی محمدی گفت: ترویج و ارتقای فرهنگ پیشگیری، آمادگی، ایمنی، خود امدادی و دگر امدادی، ایجاد و تقویت آگاهی و آمادگی شهروندان و محلات شهر تهران با تاکید بر حوادث طبیعی از مهمترین اهداف تشکیل خانه های دوام است.


وی ادامه داد: همگرایی بهینه ظرفیت‌های مردمی و محلی در مراحل مختلف مدیریت جامع بحران شهر تهران و همکاری اثربخش شهروندان با سازمان‌های خدمات رسان و واکنش اضطراری مدیریت بحران از دیگر اهداف این خانه‌های محسوب می‌شوند.


منطقه 20 (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و 2 ناحیه خارج محدوده و 21 محله است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها