کد خبر: 290336
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۳ ۰۹:۳۳:۰۰
| |

رئیس پلیس راهور ناجا:

پلیس راهور مخالف اخذ عوارض تردد در محدوده زوج و فرد است

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: امروز که شرایط اقتصادی مردم زیاد خوب نیست، مخالف اخذ عوارض تردد در محدوده زوج و فرد هستیم.

پلیس راهور مخالف اخذ عوارض تردد در محدوده زوج و فرد است
کد خبر: 290336
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۳ ۰۹:۳۳:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا درباره جزئیات شکایت پلیس راهور از معاونت حمل و نقل شهرداری تهران اظهار کرد: پلیس راهور هم به جهت مدیریت ترافیک و هم کمک به مردم شکایت را به دیوان ارسال کرده است.

وی افزود: تصمیمی که در شورای شهر و کمیسیون حمل و نقل شهرداری تهران گرفته شده خلاف قانون است، چرا که هم فرمانداری تهران این را نقض کرده و هم با قانون مغایرت دارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا تصریح کرد: گرفتن عوارض برای طرح زوج و فرد پیش بینی نشده بود و در مصوبه اخیری هم که شورای شهر ارائه داده است، محدوده را تبدیل به محدوده‌ها کرده است.

سردار هادیانفر با بیان اینکه طرح زوج و فرد برای کاهش آلودگی هوا است، گفت: موافق اجرای این طرح هستیم، چراکه دو میلیون وسیله نقلیه در تهران به 4 میلیون وسیله تبدیل شده است.

وی افزود: معابر تهران گنجایش 4 میلیون وسیله نقلیه را ندارد و باید مردم رعایت کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه اخذ عوارض تردد در محدوده زوج و فرد با هدف کسب درآمد صورت نگرفته است، افزود: امروز که شرایط اقتصادی مردم زیاد خوب نیست، ما مخالف دریافت عوارض هستیم.

سردار هادیانفر گفت: مقرر شده است تا معاون حمل و نقل شهرداری تهران طرحی را آماده کند و در ناجا مطرح کند و ابعاد آن بررسی شود.

وی ادامه داد: اگر طرح به مدیریت ترافیکی ما کمک کند و به خیر و صلاح مردم باشد، اجرا می‌شود، اما شکایت ما پابرجا است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در پاسخ به این سوال که مردم می‌گویند پلیس راهور چرا زودتر به فکر نیفتاده و ما تا به امروز جریمه می‌شدیم، تصریح کرد: این نامه‌ پلیس راهورمربوط به سال گذشته است و برای امسال نیست.

سردار هادیانفر بیان کرد: در سال گذشته بخش حقوقی پلیس راهور این شکایت را مطرح کرده و کاملا قانونی است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در پاسخ به این سوال که به گفته شهرداری قرار است که این طرح از اول تیرماه اجرایی شود، آیا ممکن است این طرح متوقف شود؟ گفت: شهرداری رسما اعلام کرده است که ما برای سال 98 تا 4.1 درصد هیچ عوارضی دریافت نمی‌کنیم، اما برای 4.1 درصد طرح جدید آن را دریافت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه برای اخذ عوارض از طرح جدید در قانون پیش بینی نشده است، افزود: یک طرح موقتی بود که ما اعتقاد داریم باید اجرا شود و افرادی که وارد طرح می‌شوند، در صورت تخلف جریمه خواهند شد، اما شهرداری هم به جریمه و هم به اخذ عوارض اصرار دارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا تاکید کرد: احساس می‌کنیم مسیری که شهرداری تهران می‌رود اشتباه است و نباید از این مسیر به مردم فشار مالی وارد شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها