کد خبر: 289276
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۹ ۱۱:۱۸:۰۰
| |

رئیس شورای عالی استان‌ها هشدار داد:

کاهش درآمد شهرداری‌ در صورت تصویب لایحه‌ مالیات بر ارزش افزوده

رئیس شورای عالی استان‌ها از کاهش 60 درصدی درآمد شهرداری‌ها در صورت تصویب لایحه‌ مالیات بر ارزش افزوده خبر داد.

کاهش درآمد شهرداری‌ در صورت تصویب لایحه‌ مالیات بر ارزش افزوده
کد خبر: 289276
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۹ ۱۱:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ مرتضی الویری رئیس شورای عالی استان‌ها در جلسه‌ای که به مناسبت سالروز شوراها برگزار شد، بیان داشت: نقش و اهمیت وجود شوراها در اصل 101 قانون اساسی مورد توجه قرار گرفته و شوراها سهم زیادی جهت رشد و تعالی اهداف جمهوری اسلامی دارند.

وی در ادامه افزود: فردا جلسه‌ای با سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصادی و دارایی داریم که امیدواریم در این جلسه بودجه شورای عالی استان‌ها به نتیجه برسد.

الویری با اشاره به اینکه در واگذاری کار به شوراها انقباضی برخورد می‌شود، گفت: با کمک شورای عالی استان‌ها طرحی برای مدیریت یکپارچه‌سازی شهری آماده و به مجلس فرستاده ایم امیدواریم به نتیجه برسد.

رئیس شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: لایحه‌ای در مجلس در زمینه مالیات بر ارزش افزوده وارد می‌شود که حقوق شورا و شهرداری به شدت در این لایحه تضعیف شده که در کمیسیون اقتصاد و دارایی همکاران ما شرکت کردند و 12 مشکل آن مطرح و بررسی شد.

وی بیان داشت:‌متأسفانه با دخالت عواملی همه بررسی‌ها و اصلاحات انجام شده مجدداً کنار گذاشته شد و با این لایحه درآمد شهری حدود 60 درصد تنزل می‌یابد.

الویری گفت: در صورت تصویب این لایحه اختیار اخذ عوارض که تأمین‌کننده بخشی از منابع شهرداری‌ها است، تحت شعاع قرار می‌گیرد و با این اقدام شهرداری‌ها دولتی شده و این مسئله اصلاً مطلوب نیست که ما هشدارهای لازم در این زمینه را داده‌ایم.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها