رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گناوه خبر داد:

مشاهده زردپره کوهی و بوبی نقابدار برای اولین بار در بوشهر

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گناوه از مشاهده و رکورد جدید پرنده‌های زیبا به نام‌های زردپره کوهی و بوبی نقابدار برای اولین بار در طبیعت این شهرستان خبر داد.

مشاهده زردپره کوهی و بوبی نقابدار برای اولین بار در بوشهر
کد خبر: 288251
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۶ ۱۲:۳۱:۰۰

اعتمادآنلاین| دو پرنده زیبا به نام‌های زردپره کوهی و بوبی نقابدار در استان بوشهر- شهرستان گناوه رکورد شد.

محمد تولیده رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گناوه، با اشاره به مشاهده این دو پرنده برای اولین بار گفت: این پرنده ها برای اولین بار در استان بوشهر دیده شده و تا قبل از این فقط در دو استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان رکورد شده بوده است.

تولیده افزود: این دو پرنده توسط دو گروه از فعالان محیط زیست و عکاسان طبیعت شناسایی و در وبسایت کمیته ثبت پرندگان ایران (http://iranbirdrecords.ir) درج و منتشر شده است.

قابل ذکر است که بوبی نقابدار؛ 85 سانتی متر طول دارد. دم نوک تیز و بال هایش دراز و نوک تیز است. بجز شاهپرهای نخستین و ثانوی بال و دمش، که به رنگ قهوه ای مایل به سیاه دیده می شود، بقیه ی بدنش سفید رنگ است. رنگ پوست بدون پر صورت و گلویش خاکستری مایل به آبی است. در پرنده ی جوان، سر و گردن قهوه ای رنگ است که با حلقه ی سفیدی از رنگ قهوه ای کمرنگ پشت ، جدا می شود. نر وماده همشکل اند. پروازش در ارتفاع پایین، همراه با بالبازروی های کوتاه مدت، صورت می گیرد. هنگام شکار ماهی ، از ارتفاع نسبتا بالا به درون آب شیرجه می رود. کودن نقاب‌دار دریازی است و تنها برای تخم‌گذاری به کرانه‌های دریا می‌آید. این پرنده آشیانه خود را در جزایر سنگی وسط دریا به صورت گروهی می‌سازد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها