کد خبر: 286792
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۲ ۰۸:۱۵:۰۰
| |

سیده فاطمه ذوالقدر، نماینده مردم تهران در مجلس در یادداشتی مطرح کرد؛

پاکسازی زمین از آلاینده‌ها

سیده فاطمه ذوالقدر، نماینده مردم تهران در مجلس در یادداشتی نوشت: شاید مردم کشورمان در برابر روز زمین پاک مسئولیتی بس بیشتر از سایر ملت‌ها داشته باشند و آن به سبب پیشینه و پشتوانه بزرگی به نام فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی است که در جای جای آن احترام به زمین و پدیده‌های طبیعی وجود دارد.

پاکسازی زمین از آلاینده‌ها
کد خبر: 286792
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۲ ۰۸:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| سیده فاطمه ذوالقدر- مسألـه آلودگـی زمیـن، یکـی از مسائل عمده محیط زیست و دغدغه عمده‌ای برای دست اندرکاران محیط زیست در سراسر جهان است.

مسأله میزان تولید زباله در سراسر جهان و یافتن محل دفن صحیح و بهداشتی آن از مسائل مهم بخصوص در کشورهای کوچک و در حال توسعه است. لذا زمان آن رسیده تا روی منابع انرژی تجدیدپذیر سرمایه گذاری کنیم و شهرهای خود را بازسازی نماییم و برای حل بحران تغییرات آب و هوا اقدام کنیم.

با سرمایه‌گذاری هوشمندانه در تکنولوژی پایدار، سیاست‌های عمومی آینده نگر و افراد آگاه و فعال می‌توانیم مرحله گذار را طی و شهرهایمان را به شهرهای سبز، تبدیل کرده و آینده ای پایدار برای خود و فرزندانمان بسازیم.

روز زمین پاک مناسبت سالانه ای است که با هدف افزایش آگاهی و تجلیل از محیط زیستِ کره زمین نامگذاری شده است؛ پاک نگهداشتن زمین از آلودگی و پاکسازی آن از آلاینده‌ها و آنچه در این روز بر همه ی افراد جامعه می‌باشد ،کم کردن حتی ذره ای از آلودگی بر این زمین است و شاید مردم کشورمان در برابر این روز مسئولیتی بس بیشتر از سایر ملت‌ها داشته باشند و آن به سبب پیشینه و پشتوانه بزرگی به نام فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی است که در جای جای آن احترام به زمین و پدیده های طبیعی وجود دارد.

زیستن در محیط‌های آلوده به انواع آلاینده ها، زباله ها، پسماندهای صنعتی و خانگی در کنار آلودگی های صوتی همه و همه به عنوان تهدیدی برای اکوسیستم ها و نیز محیط زیست شهری؛ مخاطره آمیزترین نوع زندگی در عصر حاضر است. با توجه به اهمیت محیط زیست سالم در زندگی امروز، نقش فرهنگ سازی در کاهش آسیب‌های حاصل از تخریب‌ها و آلاینده‌های رو به گسترش در شهرها، کمتر از خدمات دستگاه‌های اجرایی و شهری نبوده و می تواند در نهادینه ساختن باور، پاک بودن و پاک زیستن را برای نسل‌های آینده نقشی انکارناپذیر ایفا کند.

کره زمین خانه و محل آرامش تمام انسانها و جانداران و گیاهان ساکن در آن است و انسان است که می تواند تعادل زیست را مختل و یا تنظیم کننده آن باشد؛ بنابراین نیکوست که زمین را همانطور که از نسل ها و زمان‌های دور ارث گرفته ایم به شایسته ترین صورت ممکن نیز به نسل های بعد تحویل دهیم.

کاهش بار آلاینده‌ها به ویژه زباله و پسماندهای خانگی و بیمارستانی و غیره و نیز پیشگیری از انتشار آن در سطح شهرها با وجود پیشرفت‌های محسوس در جمع آوری آنها در قالب خدمات شهری شهرداری‌ها؛ نیازمند ورود سازمان‌های مردم نهاد و نیز آحاد مردم در قالب این انجمن های زیست محیطی است.

روز جهانی زمین پاک را پاس می داریم و این فرصت را برای توجه به این فرهنگ سلامت محور و آینده نگر مغتنم می شماریم. اهمیت و جایگاه حفاظت از محیط زندگی و زیست بشری را باید به تصویر کشید و ضرورت آن را برای رشد و توسعه یادآور شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها