کد خبر: 280925
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۷ ۱۰:۱۹:۲۲
| |

خسارت‌دیدن 400 خانه روستایی در اثر رانش زمین در مینودشت

فرماندار مینودشت با بیان اینکه رانش زمین در برخی روستاهای این شهرستان واقع در شرق گلستان باعث تخریب 400 خانه روستایی شده است، خاطرنشان کرد: با وجود تخریب منازل روستایی، رانش زمین تلفات جانی نداشته است.

خسارت‌دیدن 400 خانه روستایی در اثر رانش زمین در مینودشت
کد خبر: 280925
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۷ ۱۰:۱۹:۲۲

اعتمادآنلاین| سیدرضا طباطبایی اظهار داشت: براثر بارش های سنگینی که از روزهای پایانی سال گذشته در منطقه آغاز شده و به تناوب تا شب گذشته در منطقه ادامه داشته است، زمین های کوهستانی شهرستان مینودشت دچار سستی شدند و این امر به رانش زمین منجر شده است.


فرماندار مینودشت افزود: این رانش ها در 14 روستای بخش کوهستانی به 400 واحد مسکونی روستایی خسارت وارد کرده است و در برخی نقاط حتی باعث تخریب کلی منازل شده است.


وی گفت: از جمله روستاهایی که رانش بیشتری دارند می توان به قلعه قافه پایین و بالا، زندان چال، بلم جرک و ترسه اشاره کرد که نسبت به بقیه روستاها خسارت بیشتری دیده اند.


فرماندار مینودشت خطر رانش در روستاهای منطقه را بسیار جدی ذکر کرد و گفت: از ساکنان 14 روستای در معرض خطر رانش خواسته شده با جدی گرفتن مسئله، نسبت به تخلیه و اسکان در نقاطی که از سوی آموزش و پرورش و هلال احمر در نظر شده، اقدام کنند تا عملیات مستحکم سازی انجام شود.


وی تصریح کرد: این رانش ها تنها به منازل روستایی خسارت نزده و در برخی نقاط باعث تخریب جاده های بین روستایی این شهرستان نیز شده است که جاده مواصلاتی روستای ساسنگ یکی از این مسیرها می باشد.


شهرستان 86 هزار نفری مینودشت در شرق گلستان قرار دارد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها