عضو شورای عالی استان‌ها:

شرایط اقتصادی و تجاری قشم در وضعیت بحران است

عضو شورای عالی استان‌ها با اشاره به اینکه گمرک منطقه آ‌زاد قشم در حال حاضر بیش از 10 روز است که بسته شده است، گفت: شرایط اقتصادی و تجاری قشم در وضعیت بحران قرار دارد.

شرایط اقتصادی و تجاری قشم در وضعیت بحران است
کد خبر: 277027
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۷ ۱۲:۲۷:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ در حاشیه پانزدهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها یعقوب دریانورد درخصوص مشکلات اقتصادی در منطقه آزاد قشم گفت: قشم با تجارت و اقتصاد عجین شده است و این منطقه آزاد دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیاری برای دور زدن تحریم‌ها است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کشور در تحریم‌ها قرار دارد و نمی‌‌توانیم مبادلات تجاری داشته با شیم بنابراین می‌توان از ظرفیت منطقه ‌آزاد قشم استفاده کرده ولی متاسفانه بعضا بخشنامه‌های نسنجیده‌ای صادر می‌کنند که بدون مطالعه است و جلو تجارت را می‌گیرد و مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

عضو شورای عالی استان‌ها گفت: در حال حاضر یک روز گمرک بخشنامه صادر می‌کند، یک روز بانک مرکزی بخشنامه صادر می‌کند و درنهایت باعث تعطیلی بازار و گمرک می‌شوند و اقتصاد آن منطقه را به هم می‌ریزند و نمی‌گذارند که کسبه و تجار قشم به کارشان ادامه دهند.

وی با اشاره به اینکه گمرک منطقه آ‌زاد قشم در حال حاضر بسته شده است، گفت: اکنون اجازه واردات و صادرات کالا نمی‌دهند و در دو مرحله گمرک این منطقه بسته شده است.

دریانورد با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 10 روز است که گمرک در این منطقه بسته شده است گفت: می‌توانم بگویم که وضعیت اقتصادی و تجاری قشم در بحران است و قشم دارای ظرفیت‌های گردشگری، صنعتی و تجاری بسیاری است که به آن کم پرداخته شده. از استان‌های مختلف مردم سرمایه‌هایشان را به این جزیره آوردند ولی همه دارند سرمایه‌ها را از دست می‌دهند و ساخت و ساز در این جزیره دیگر نمی‌صرفد و تجارت نیز با مشکلاتی مواجه است.

عضو شورای عالی استان‌ها گفت: منطقه آزاد قشم ظرفیت بسیاری دارد که تحریم‌ها را دور بزند البته اقداماتی از سوی استاندار هرمزگان و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در حال انجام است که به صنایع گردشگری و پرورش ماهی پیش رفته‌اند.

وی گفت: ما درخواستمان از دولت این است که در راستای کمک به وضعیت فعلی توجه بیشتری به ظرفیت‌های این جزیره داشته باشند چرا که قطعا می‌تواند بخشی از مشکلات را حل کند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها