کد خبر: 276899
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۷ ۰۸:۳۹:۰۰
| |

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر پایتخت خبر داد:

پلمپ 92 خانه پلاک قرمز/ دره فرحزاد قبل از نوروز 98 پاکسازی می‌شود

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ از پلمپ 92 خانه پلاک قرمز که شرایط نامناسبی داشتند خبر داد و گفت: با اخذ دستور قضایی تخریب این منازل آغاز خواهد شد.

پلمپ 92 خانه پلاک قرمز/ دره فرحزاد قبل از نوروز 98 پاکسازی می‌شود
کد خبر: 276899
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۷ ۰۸:۳۹:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ سرهنگ محمد بخشنده رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ در خصوص اقدامات انجام شده پلیس مبارزه با موادمخدر در حوزه جمع آوری معتادان متجاهر پایتخت گفت: پلیس از 9 بهمن ماه سال جاری، اقدامات خود را در محلات شوش، مولوی و بازار هرندی آغاز کرده است که در مجموع 7200 نفر از معتادان متجاهر، خرده فروش و قاچاقچی این مناطق توسط پلیس شناسایی، جمع آوری و دستگیر شدند.

وی افزود: 92 خانه پلاک قرمز که شرایط نامناسبی داشتند و محل خرید و فروش موادمخدر بود، پلمپ شد.

سرهنگ بخشنده با اشاره به پلمپ 700 اتاق منازل پلاک قرمز و قطع شدن آب، برق، گاز و تلفن آنها، تصریح کرد: با اخذ دستور قضایی تخریب این منازل آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به جمع آوری 34 هزار معتاد متجاهر از ابتدای سال جاری تا کنون، گفت: در بین افراد جمع آوری شده کسانی که بارها توسط پلیس شناسایی شده بودند، وجود داشت.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر پایتخت بیان کرد: با راه اندازی مرکز مهر سروش توسط فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، 600 نفر از معتادان در این مرکز نگهداری می‌شوند تا با توانمند سازی و ایجاد اشتغال برای این افراد، اقدامات مناسب انجام شود.

وی در واکنش به عدم پذیرش 500 هزار معتاد دارای زخم باز، صغر و کِبَر سن توسط مراکز ترک اعتیاد دولتی و غیر دولتی، افزود: از وزارت بهداشت و بهزیستی پیگیر این موضوع هستیم، اقداماتی نیز در خصوص این موضوع صورت گرفته است و در جلساتی که با حضور دادستانی، ستاد مبارزه با موادمخدر و شورای هماهنگی، وزارت بهداشت و بهزیستی داشتیم قول‎هایی در این زمینه داده شد، به عنوان مثال شهرداری پایتخت اعلام کرد که 5 مرکز دارای تجهیزات کامل را در اختیار سازمان بهزیستی یا وزارت بهداشت قرار دهد تا افرادی که معتاد سالمند هستند یا صغر سن دارند در این مراکز سامان دهی شوند.

سرهنگ بخشنده با اشاره به اینکه پاکسازی شهر تهران مستلزم افزایش ظرفیت مراکز بازپروری است، بیان کرد: با توجه به افزایش ظرفیت مراکز شفق، فشافویه و مهر سروش در فاز دوم و سوم، مناطق آلوده شهر تهران از جمله دره فرحزاد و خیابان خاوران و... پاکسازی خواهد شد.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر پایتخت با بیان اینکه اگر ظرفیت‌های مراکز بازپروری افزایش یابد درتهران معتاد متجاهر را در سطح شهر نخواهیم دید، خاطرنشان کرد: با ایجاد ظرفیت 1000 نفری توسط شورای هماهنگی، تا قبل از اتمام سال جاری دره فرحزاد و خاوران و اتابک از وجود معتادان پاکسازی خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها