کد خبر: 275103
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۱ ۱۵:۲۱:۰۰
| |

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران خبر داد:

برگزاری جشن نوروزی در 13 نوروزگاه در شهر تهران

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران از برگزاری جشن نوروز در زمان تحویل سال خبر داد و گفت: برنامه نوروزگاه در 13 منطقه شهر تهران از ساعت 8 صبح تا 11 شب برگزار خواهد شد.

برگزاری جشن نوروزی در 13 نوروزگاه در شهر تهران
کد خبر: 275103
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۱ ۱۵:۲۱:۰۰

اعتمادآنلاین| جوادی یگانه معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در نشست خبری برنامه‌های نوروزی شهرداری تهران اظهار داشت: نوروز زمانی است که زمان طبیعی جشن گرفتن است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: سه سال آینده تا سال 1400 عید شمسی و قمری با یکدیگر همراه شده است و فرصت خوبی برای مدیریت شهری است که از تلفیق دو عید استفاده بیشتری ببرد و جامعه ایرانی تلفیق سنت ایرانی و اسلامی را به خوبی مشاهده کند.

وی بیان داشت: در آئین‌های نوروزی تلاش کردیم با مردم همراه باشیم و همانند مردم خانه‌تکانی در شهر داشته باشیم و عید و بازدیدی صورت بگیرد.

وی گفت: ما به دنبال آن هستیم که مردم به میهمانی در شهر بیایند و تدارک میهمانی گسترده‌ای نیز در این خصوص داشته‌ایم و از مردم تهران دعوت می‌کنیم که از خانه بیرون بیایند.

او بیان داشت: تهران زیباست ولی ترافیک، آلودگی هوا و آپارتمان‌نشینی فرصت زیبایی‌های تهران را گرفته است و تهران در نوروز زیباتر هم خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران بیان داشت:‌شهر تهران دیدنی‌های زیادی دارد و نوروز فرصتی است برای کشف مجدد این زیبایی‌ها.

جوادی‌یگانه در ادامه اظهار داشت: 13 نوروزگاه در کاخ نیاوران، بوستان ملت، بوستان پلیس، بوستان هرندی، بوستان پامچال، نازی‌آباد، دریاچه شهدای خلیج‌فارس و فلکه دوم نیروی هوایی دایر می‌شود و در برج میلاد نیز برنامه‌های فرهنگی، هنری از 8 صبح تا 11 شب برگزار خواهد شد.

یگانه خاطرنشان کرد: در سال قبل پیاده‌راه بلوار کشاورز را آذین‌بندی کرده بودیم که مورد استقبال شهروندان قرار گرفت و امسال نیز این برنامه را در بوستان ملت، میدان صنعت، خیابان سی‌تیر، بوستان پلیس، میدان ابوذر و میدان فردوس خواهیم داشت.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری بیان کرد: پیاده‌راه بلوار کشاورز و ولیعصر توسط 9 منطقه ویژه در حال اقدام است و در آینده آئین‌نوروزخوانی را خواهیم داشت و جشنواره سمنوپزون برگزار می‌شود و 11 کانکس در ورودی‌های شهر تهران دایر خواهد شد تا به شهروندان خدمات دهد و 100 راهنما با لباس‌های مشخص شده شهروندان را برای بازدید از امکان خاص تهران راهنمایی می‌کنند.

او اضافه کرد: ستادهای تهران‌گردی در شهر فعال شده است و در سال گذشته برج میلاد یک میلیون بازدیدکننده داشت.

یگانه به اجرای برنامه تور تهران‌گردی اشاره کرد و گفت: علاوه بر این موضوع با طرح‌هایی به عنوان خیابان بازی که مختص بازی‌های سنتی و ایرانی است، داریم تا رفتار اجتماعی را از طریق بازی اجرایی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: سازمان خدمات اجتماعی نیز خدمات ویژه نوروز را در مددسراها و گرمخانه‌ها و خانه‌های پرتو برای کودکان ارائه می‌دهد و طرحی را در نظر گرفته‌ایم تا اقلامی را برای افراد مددجو در محلات محروم توزیع کنیم.

یگانه درباره ایجاد گالری به وسعت یک شهر نیز گفت: روز چهارشنبه هفته گذشته در برج میلاد پذیرای 2 هزار کودک کار بودیم و برنامه‌های متنوعی برای آنها برگزار شد و برنامه‌هایی نیز برای اکرام و اطعام با سبزی‌پلو و ماهی برای نیازمندان داریم.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران درباره اینکه چه اقداماتی برای چهارشنبه آخر سال در نظر گرفته‌اید، گفت:‌تلاش می‌کنیم که رفتارهای خطرناک در چهارشنبه‌سوری را اصلاح کنیم و جوانان را در سن‌های پرخطر به سمت ورزش‌های مهیج مانند صخره‌نوردی و کوهپیمایی دعوت کنیم.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها